خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 09 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

آنروا: شرایط بهداشتی و زندگی در سراسر غزه غیر انسانی است

باشگاه خبرنگاران | بین‌الملل | دوشنبه، 09 مهر 1403 - 10:00
آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی تاکید کرد که با ادامه حملات رژیم صهیونیستی به غزه، وضعیت بهداشتی در غزه فاجعه بار شده است.
غزه،نوار،صهيونيستي،بهداشتي،رژيم،انباشته،فوري

آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی موسوم به آنروا تاکید کرد که شرایط بهداشتی و زندگی در نوار غزه غیر انسانی است.
براساس گزارش القدس العربی، این آژانس در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد: کوه‌های زباله در مناطق مرکزی غزه در حال انباشته شدن هستند، در حالی که فاضلاب به خیابان‌ها نفوذ می‌کند.
این سازمان بین المللی افزود: خانواده‌ها چاره‌ای جز زندگی در کنار این زباله‌های انباشته ندارند که آنها را در معرض بوی نامطبوع و خطر یک فاجعه بهداشتی قریب الوقوع قرار می‌دهد.
ما خواستار آتش بس فوری هستیم.
شایان ذکر است که رژیم صهیونیستی از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ حمله گسترده‌ای را به نوار غزه انجام داد.
به گفته مقامات بهداشتی نوار غزه، تعداد شهدای فلسطینی در نتیجه حملات مداوم رژیم صهیونیستی به غزه به ۴۱۵۹۵ نفر و مجروح شدن ۹۶۲۵۱ نفر دیگر افزایش یافته است.
رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا و کشورهای اروپایی، با نادیده گرفتن ۲ قطعنامه شورای امنیت برای متوقف کردن فوری حملاتش به نوار غزه و نیز دستورالعمل‌های دیوان بین‌المللی دادگستری درباره لزوم اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از نسل‌کشی و تلاش برای بهبود شرایط انسانی در غزه، به حملات خود ادامه می‌دهد.
مترجم: مینا عظیمی