خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 09 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

رگبار باران و وزش تندبادهای لحظه‌ای در کرمان - تسنیم

تسنیم | استان‌ها | دوشنبه، 09 مهر 1403 - 11:52
کارشناس هواشناسی کرمان از وقوع ناپایداری های جوی به صورت افزایش ابر، رگبار باران و وزش تندبادهای لحظه ای در استان کرمان خبر داد.
استان،كرمان،مناطق،وزش،سانتيگراد،ارتفاعات،درجه

فهیمه راستی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، اظهار داشت: طبق بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز هم شرایط برای وقوع ناپایداری‌های جوی به‌صورت افزایش ابر، رگبار باران و وزش تندبادهای لحظه‌ای در مناطق جنوب‌غربی و ارتفاعات جنوبی و مرکزی استان کرمان مهیا است.
وی با اشاره به اینکه روز گذشته در برخی از ارتفاعات جنوبی استان کرمان رگبار باران را داشتیم، افزود: امروز نیز جاری شدن رواناب به‌صورت نقطه‌ای در برخی از مناطق مناطق جنوب‌غربی و ارتفاعات جنوبی و مرکزی استان محتمل است.
کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان، ادامه داد: امروز هم در برخی از مناطق جنوب غربی، ارتفاعات جنوب و مرکزی استان احتمال رگبار باران گاهی همراه با وزش تندبادهای لحظه‌ای را پیش‌بینی می‌کنیم.
وی با بیان اینکه طی سه روز آینده در شرق و شمال استان کرمان پدیده غالب جوی وزش باد است، گفت: وزش باد در بعضی ساعات، همراه با افزایش غلظت غبار و کاهش کیفیت هوا خواهد بود.
راستی، بیان کرد: امروز در مناطق کویر مرکزی و شرق کشور، وزش باد و خیزش گردوخاک را خواهیم داشت که منجر به انتقال ریزگردها به مناطق شمالی، شرق و برخی از مناطق غرب استان کرمان خواهد شد.
وی با بیان اینکه به لحاظ دمایی از فردا افزایش نسبی دما را در سطح استان کرمان پیش‌بینی می‌کنیم، ادامه داد: این افزایش دما از فردا تا پایان هفته جاری پیش‌بینی می‌شود.
کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان، با اشاره به اینکه دمای امروز صبح شهر کرمان 10 درجه سانتیگراد بود و پیش‌بینی می‌کنیم که امروز در گرم‌ترین ساعات حداکثر به 32 تا 33 درجه سانتیگراد برسد، افزود: در 24 ساعت گذشته سردترین ایستگاه استان لاله‌زار با 4 درجه سانتیگراد و گرم‌ترین ایستگاه استان منوجان با 39 درجه سانتیگراد بود.
انتهای پیام/511/