خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 09 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

راه‌اندازی نخستین موزه آشپزخانه صنعتی ایران در البرز

مهر | استان‌ها | دوشنبه، 09 مهر 1403 - 11:52
کرج- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز از راه‌اندازی نخستین موزه خصوصی آشپزخانه صنعتی ایران در این استان خبر داد.
صنعتي،موزه،آشپزخانه،البرز،خاكي

به گزارش خبرگزاری مهر، رحیم خاکی از راه‌اندازی نخستین موزه خصوصی آشپزخانه صنعتی ایران در البرز خبر داد و اظهار کرد: نخستین موزه آشپزخانه صنعتی در ایران به سیر تحول آشپزی از ابتدای زیست بشر تا کنون پرداخته و به صورت ویژه به سیر آشپزخانه‌های صنعتی در دنیا می‌پردازد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز افزود: به مانند این موزه تاکنون در دنیا ایجاد نشده و می‌توان گفت اولین موزه آشپزخانه صنعتی دنیاست که طراحی محتوای آن با هوش مصنوعی انجام شده است.
خاکی افزود: این موزه در یکی از کارخانه‌های تولید لوازم و تجهیزات آشپزخانه صنعتی، در محور کرج - قزوین قرار گرفته و آماده استقبال از بازدیدکنندگان و گردشگران علاقه‌مند به این حوزه است.
وی گفت: استان البرز کارخانجات صنعتی بسیاری دارد که برخی با سبقه و پیشینه تاریخی غنی می‌توانند اقدامی مشابه برای ایجاد موزه‌های صنعتی و جذب هر چه بیشتر گردشگران انجام دهند.