خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 09 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

ایران یاسا سهم 70 درصدی بازار تایر موتور را بازپس گرفت

تسنیم | بازار | دوشنبه، 09 مهر 1403 - 13:52
شرکت ایران یاسا در پایان تابستان امسال موفق به بازپس گیری سهم 70 درصدی خود در بازار تایر موتور کشور شد.
شركت،تومان،تن،ياسا،كارگران،توليد،ايران،انحراف،سود،صادرات،بود ...

این شرکت با رشد تولید و فروش در داخل و خارج، در چهار ماه نخست سال 206 میلیارد تومان سود شناسایی کرد و توانست با اصلاح نرخ ارز، از زیان‌دهی صادرات خارج شود.
اجرای برنامه 65 میلیارد تومانی برای حمایت از کارگران
در تابستان امسال، ایران یاسا علاوه بر بازدهی اقتصادی، با اجرای برنامه‌ای به ارزش 65 میلیارد تومان، اقلام معیشتی نظیر گوشت، مرغ و برنج به کارگران خود اهدا کرد.
همچنین با برگزاری آیین تجلیل از دانش‌آموزان ممتاز خانواده کارگران، جوایز نفیس به ایشان اهدا و سفر رایگان به مشهد برای آن‌ها فراهم می باشد.
این شرکت به کارگران مشمول سختی کار، وام‌های کم‌بهره متناسب با سطح مدیران پرداخت کرده و فرزندان شهدا و ایثارگران را تبدیل وضعیت نموده است.
راه‌اندازی مرکز رشد فناوری و افزایش صادرات
ایران یاسا به عنوان یک شرکت دانش بنیان در حال راه‌اندازی مرکز رشد واحد های فناور، صندوق تخصصی پژوهش و فناوری است بازار صادراتش را به هشت کشور شامل عراق، پاکستان، ترکمنستان، ترکیه، آذربایجان، تاجیکستان، گرجستان و افغانستان توسعه داده است.
از دیگر اقدامات پیش روی این شرکت، راه‌اندازی خط تولید محصولات جدید نظیر کف‌پوش خودرو، واشرهای درب خودرو و کیسه آب گرم است.
-کاهش موجودی انبار و تولید محصولات جدید
طی چهار ماه نخست سال جاری، ایران یاسا موفق به تولید و فروش بیش از 7200 تن محصول شد و موجودی انبار از 4300 تن به 3500 تن کاهش یافت.
این شرکت علاوه بر این، توانست صادرات خود را از 240 تن به 2400 تن افزایش دهد.
جبران 50 درصد انحراف منفی بودجه و واریز سود سهامداران
در این دوره، ایران یاسا با وجود پرداخت بیش از 80 میلیارد تومان حقوق در دو ماه نخست سال و هزینه جاری ماهانه بیش از 150 میلیارد تومان، موفق به جبران 50 درصد انحراف منفی از بودجه شد و در حال حاضر در انحراف مثبت نسبت به بودجه قرار دارد.
سود انباشته 147 میلیارد تومانی سهامداران نیز به حساب سجام واریز شده است.
این شرکت در سال گذشته بیش از نیمی از یک همت خرید را پرداخت کرده و با وجود این هزینه‌ها، تنها 100 میلیارد تومان تسهیلات با نرخ 23 درصد اخذ کرده است.