خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 09 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

سردار معروفی: حاج قاسم در سوریه ناموس شیعیان را نجات داد

تسنیم | استان‌ها | دوشنبه، 09 مهر 1403 - 13:52
معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج یکی از خروجی های دفاع مقدس را حاج قاسم عنوان کرد و گفت: این شهید گرانقدر دانست که با شیعیان چه کردند، به مراقبت از حرم زینب(س) رفت و ناموس شیعیان را نجات داد.
دفاع،مقدس،نمايشگاه،كتاب،مازندران،امام،مجازي،سيد،عنوان،سردار، ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، به اتفاق رئیس بسیج رسانه مازندران راهی سیزدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس استان در نمایشگاه بین‌المللی قائمشهر شدیم.
رویدادی که در هفته‌ای با رنگ و بوی حماسه و ایثار به همت سپاه کربلا شکل گرفت و در کنار آن نیز نمایشگاه مجازی کتاب و همچنین نمایشگاه عفاف و حجاب فعال بودند.
حضور تعدادی از سرداران هشت سال دفاع مقدس، استاندار، فرمانده سپاه و امام جمعه قائمشهر در افتتاحیه نمایشگاه حائز اهمیت بود.
به ویژه اینکه نمایشگاه در آستانه و در ذیل دومین کنگره شهدای مازندران شکل گرفته است.
محور سخنان مسئولان با توجه به حوادث اخیر خاورمیانه بیشتر به وقایع لبنان و البته مطالعه کتاب‌هایی اختصاص داشت که با مطالعه آن به رشادت‌ها، مظلومیت‌ها و موفقیت‌های جبهه حق و خباثت‌ها، ستمگری‌ها و جنایت‌های جبهه کفر پی ببریم.
در میان کتاب‌های به نمایش گذاشته‌شده، آنهایی که روی جلدش تصویر شهید سید حسن نصرالله شهید مقاومت نقش بسته بود و یا نامی از لبنان و فلسطین داشت نیز جلب توجه می‌کرد.
غرفه‌داران که از پنجاه انتشاراتی آمده بودند امید داشتند تا هوای بارانی شمال روی خوش نشان بدهد و بازدیدکنندگان بیشتری داشته باشند.
دفاع مقدس سرشار از معجزه است
معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج در سخنانی با تسلیت شهادت سید حسن نصرالله و سردار نیلفروشان در حادثه تروریستی رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان، اظهار داشت: سیر استحکام در مقاومت تزلزل‌ناپذیر است، ما عاشورایی هستیم و روزبه‌روز قد کشیده و سر خم نمی‌کنیم.
دعوا با یک جمع کوچک نیست بلکه با یک جریان است و حقیقت این است که کار بزرگ یعنی دفاع در برابر اشرار عالم هزینه دارد.
سردار حسین معروفی ایمان واقعی را حسن ظن به خدا و قبول وعده‌های الهی توصیف و اظهار کرد: توسل و توکل واقعی در ایمان واقعی بود.
ولایت‌باوری یعنی با امر و فرمان ولی کار کردن مهمتر از ولایت‌پذیری است، بنابراین باید به وعده و سنت الهی درباره پیروزی حق بر باطل باور داشت.
وی با اشاره به اینکه مازندران در آستانه برگزاری دومین کنگره شهدای استان قرار دارد، بزرگترین خروجی این رویداد مهم را مکتوبات اعلام و تصریح کرد: برای این نمایشگاه کتاب کار خود را کوچک نگیریم که کتاب منتشر کردیم و مگر چه اتفاقی افتاده است، آن چیزی که می‌توانیم با نشر کتاب در جامعه به وجود بیاوریم استحکام نظام و ترویج دفاع مقدس است.
معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج با اشاره به این سخن رهبری که بر سر حوادث بزرگ تاریخی دو مانع فراموشی و تحریف قرار دارد، گفت: کتاب از این دو مانع جلوگیری می‌کند، دفاع مقدس پر از معجزه است و باید به جزئیات دفاع مقدس که جذابیت دارد بپردازیم و در بیان این جزئیات احتیاجی به غلوّ کردن نیست دفاع مقدس احتیاجی به این چیزها ندارد باید بگوییم در سنگرها و چادرها و در شب عملیات و عبور از رودهای خروشان بر ما چه می‌گذشت.
دفاع مقدس را با مکتوبات زنده نگه داریم
وی ادامه داد: اگر عاشورا زنده است و زنده‌تر می‌شود به این دلیل است که با جزئیات معرفی شد و کهنه نیست اما در غدیر کوتاهی شد و چه شد، عاشورا جذاب است، نیم‌روزه عاشورا را در هشت سال تکرار کردیم.
کربلای پنج تکرار عاشورا بود.
جنگ تن با تانک را در دفاع مقدس دیدیم
این فرمانده دوران دفاع مقدس گفت: رزمندگان و شهدای ما دین را عزیز کردند در طول دفاع مقدس یک جاهایی به فرماندهان جنگ ظلم شد.
شایسته‌سالاری، غیرمحافظه‌کاری و مدیریت واقعی در دفاع مقدس به عنوان یک معیار وجود داشت و اینها باید با جزئیات بیان شود.
سردار معروفی با بیان اینکه در دفاع مقدس سیاسی‎کاری نداشتیم، افزود: در هیچ جای این هشت سال چنین چیزی نداشتیم و این موضوع باید با جزئیات بیان شود، به خاطر منافع گروه و حزب هیچ کاری انجام نشد و نگاه رزمندگان جامع‌الاطراف و نگاه‌ها به پدر انقلاب یعنی امام راحل بود.
وی بیان کرد: اگر امروز می‌خواهیم موفق بشویم باید گذشته دفاع مقدس را با حال پیوند بزنیم و آینده را برای جامعه ترسیم کنیم.
گذشته ما خیلی مقدس است.
شعار زن، زندگی، آزادی را از بچه‌های دفاع مقدس دزدیدند
این فرمانده هشت سال حماسه و ایثار، یکی دیگر از خروجی‌های دفاع مقدس را ناموس‌‌پرستی عنوان و تصریح کرد: مردان قبیله غیرت در این جنگ نابرابر علیه خصم زمان و اشرار عالم و علیه اردوگاه شرق و غرب غیرتمندانه ایستادند و جنگیدند، و اجازه ندادند دست بیگانه به ناموس ایرانی برسد.
ما غیرت داریم و این را از عاشورا درس گرفتیم.
سردار معروفی اظهار کرد: اکنون شعار زن، زندگی، آزادی را چه کسی تفسیر کرد و از ما دزدید؟
باید بپرسیم چه کسی به زن ایرانی عزت داد؟
چه کسی به زن ایرانی آزادی داد؟
چه کسی به زن ایرانی استقلال داد؟
چه کسی سبب شد تا ناموس ایرانی قد بکشد؟
و همین برای خروجی دفاع مقدس و برای آیندگان ما کفایت می‌کند.
وی ادامه داد: ما در برابر این شعار چه کردیم؟
ما سکوت کردیم؛ بیش از 200 هزار جوان را برای دفاع از ناموس کشورمان تقدیم کردیم.
اینها از دین گرفته شد و بعد از جنگ هم داعش را علیه ما ساختند و دیدید که در سرزمین مسلمین در سوریه به بهانه جهاد نکاح چه کردند.
سردار معروفی یکی دیگر از خروجی‌های دفاع مقدس را شهید حاج قاسم عنوان کرد و گفت: این شهید گرانقدر دانست که با شیعیان چه کردند، به مراقبت از حرم زینب(س) رفت.
ناموس شیعیان را نجات داد.
باید اینها را بازگو کرد تبدیل به نوشته و فیلم کرد.
در مدارس آموخته شود، باید به دنبال پرورش و تکثیر حاج قاسم‌ها باشیم.
استاندار مازندران نیز در سخنانی با تسلیت شهادت اسوه مقاومت و مجاهدت که مقام معظم رهبری ایشان را یک مکتب توصیف کرد، گفت: کتاب زرین دفاع مقدس مملو از مکتب‌هایی فراتر از الگوست.
مکتب تعلیم و تربیت دفاع مقدس برنامه درسی دارد و اهداف آن متفاوت از اهدافی است که گاهی در مدارس و دانشگاه‌ها گفته می‌شود.
یوسف نوری اظهار کرد: اهداف آن مبتنی بر مأموریت‌های خاصی است که گاهی با محاسبات انسانی تطبیق نمی‌کند، محتوای آن محتوایی انسان‌ساز و چندگانه است و روشی برگرفته از الگوی اصلی ما یعنی اسلام است.
وی ادامه داد: این الگوی الهی و اسلامی است که می‌بینیم بر اساس آن و پس از شهادت سید مقاومت، بلافاصله جانشین ایشان و فرماندهان حزب‌الله تعیین می‌شوند.
استاندار مازندران شایسته‌گزینی را بخشی از مکتب مدیریتی در کتاب زرین دفاع مقدس عنوان و بیان کرد: اینکه سن یا مدرک باشد نیست، بلکه گاهی حبیب‌بن‌مظاهر است و گاهی علی‌اصغر(ع) که در انقلاب اسلامی زیاد داریم و انسان‌ها باید در این مکتب توانایی‌های خودشان را نشان بدهند.
نوری ادامه داد: در بعد خانوادگی نیز، بچه‌های دفاع مقدس تربیت و مکتب داشتند، احترام به پدر و مادرشان، به فرزند و همسرشان قابل ستایش است و باید از اینها گفته و نوشته شود.
چرایی دفاع مقدس وارد دروس دبیرستان و دانشگاه شود
امام جمعه قائمشهر و نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری نیز در این مراسم ضمن تسلیت شهادت سید حسن نصرالله، اظهار کرد: دشمن خیال باطل و خام داشت که اگر دبیرکل حزب الله را ترور کند مقاومت ختم می‌شود اما نمی‌توانند بفهمند که اگر خدای رحمان موهبت و نعمتی را از جامعه و جمعی ببرد مثل یا بهتر از او را هدیه می‌کند.
چانچه پیش از سید مقاومت، شهید سید عباس موسوی بود اما سید حسن معرفی شد و رفته رفته همه احساس کردند حزب الله قوی‌تر از گذشته می‌درخشد.
آیت الله علی معلمی ادامه داد: شبیه به آنچه در ایران اتفاق افتاد؛ اواخر عمر امام راحل خیلی از خواص دلهره و اضطراب داشتند که چه کسی می‌تواند جای امام را پر کند اما وعده حق است که جامعه اگر استعداد ولایت فقیه را داشته باشد رهبر عادل جایگزین می‌شود و چنین شد که امام خامنه‌ای همچون ایام امام راحل رهبری کرد و چشم دوست و دشمن خیره شد.
وی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس با طرح این سوال که راز و رمز عدم موفقیت استکبار جهانی و موفقیت فرزندان ایران اسلامی چه بوده است، تصریح کرد: در دفاع مقدس دشمن اهدافی داشت و به هیچکدام از آنها نرسیده است؛ چون دشمن تبعیت از طاغوت داشت ولی رزمندگان ما در مسیر دفاع از حق به فرمان فقیه عادل بودند.
این پدر شهید، با اشاره به برپایی نمایشگاه کتاب دفاع مقدس، آن را یک کار مقدس و بسیار ارزشمند و لازم عنوان و از سپاه کربلا و دیگر دست‌اندرکاران برای افتتاح آن قدردانی کرد.
امام جمعه قائمشهر گفت: سزاوار است علاوه بر نمایشگاه کتاب، تبیین دفاع مقدس، اخلاص و ایمان و توجه به خدا به عنوان رمز موفقیت رزمندگان و همچنین انگیزه دشمن در آن شرایط و ایام، در متون درسی دبیرستان‌ها و دانشگاه‌ها گنجانده شود.
نمایشگاه مجازی کتاب دفاع مقدس مازندران تا 13 مهرماه فعالیت دارد
فرمانده سپاه کربلا در افتتاحیه نمایشگاه کتاب با قدردانی از حضور مدعوین و ناشران اعلام کرد: 1� 5 ناشر در نمایشگاه حضور یافتند، برای نخستین‌بار نیز نمایشگاه مجازی کتاب دفاع مقدس استان راه‌اندازی شد و در کنار این دو رویداد، 65 غرفه نیز به نمایشگاه عفاف و حجاب و محصولات فرهنگی و نوشت‌افزار اختصاص یافت.
سردار سیاوش مسلمی با اشاره به برگزاری دومین کنگره شهدای مازندران که مقدماتی هم داشته یکی از آنها را اجرای تئاتر "راز سرزمین عشق" به مدت پانزده روز در ساحل سیترا نوشهر اعلام کرد که با استقبال خوبی روبرو شد و به همین دلیل اجرای آن در ساری نیز از 28 شهریورماه آغاز شده و تا 12 مهرماه در روستای ماهفروجک ادامه دارد.
وی بیان کرد: تا پیش از 12 مهرماه هر شب اجلاسیه‌هایی را برای اقشار مختلف داریم؛ اجلاسیه کشتی‌گیران و ورزشکاران، دانش‌آموزان و معلمان، دانشجویان و اساتید و فرهیختگان و اجلاسیه نهایی نیز ساعت 18 روز 12 مهرماه با حضوری میهمانانی از 31 استان خواهیم داشت.
یک رسانه برای تبلیغ نمایشگاه کتاب دفاع مقدس باشیم
علی رمضانی مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران نیز در سخنانی با توجه به حضور ناشران ارزشمند دفاع مقدس در نمایشگاه کتاب دفاع مقدس مازندران، خواستار اطلاع‌رسانی شایسته در خصوص این نمایشگاه و نمایشگاه مجازی کتاب شد.
علی رمضانی با اشاره به این سخن رهبر انقلاب که فرمودند از فضای مجازی برای تبلیغ کتاب استفاده شود، اظهار کرد: هر کدام از مسئولان و بازدیدکنندگان و غرفه‌داران به عنوان یک رسانه در تبلیغ این رویداد تلاش کنند تا استقبال خوبی از نمایشگاه صورت بگیرد.
وی اعلام کرد: همه مردم کشور بدون هیچ محدودیتی می‌توانند از این نمایشگاه در بخش مجازی به آدرس بازار کتاب دات.آی.آر مراجعه کنند و از یارانه‌ای که در نمایشگاه داده می‌شود، برای خرید کتاب بهره‌مند شوند.
به گزارش تسنیم، قیمت کتاب‌ها و محصولات ارائه شده در سیزدهمین نمایشگاه کتاب دفاع مقدس مازندران و نمایشگاه مجازی همچنین قیمت محصولات بخش عفاف و حجاب به نسبت بازار پایین‌تر است و علاقمندان می‌توانند برای بازدید از نمایشگاه تا جمعه 13 مهرماه در دو نوبت صبح از 9 تا 12 و عصر از 16 تا 21 در محل نمایشگاه دائمی قائمشهر حضور یابند.
انتهای پیام/