خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 09 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

سهم خراسان‌ جنوبی از تسهیلات جوانی جمعیت پیگیری شود

تسنیم | استان‌ها | دوشنبه، 09 مهر 1403 - 13:52
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به صف های طولانی دریافت تسهیلات  جوانی جمعیت در استان گفت: سهم استان از 150 هزار میلیارد تومان تسهیلات ازدواج و فرزندآوری کشور پیگیری شود.
تسهيلات،جمعيت،فرزندآوري،جواني،استان،قانون،استانداري،خراسان،ا ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، سیدمحمدرضا طالبی امروز در ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ضمن محکوم کردن جنایات رژیم منحوس اسرائیل، شهادت سیدحسن نصرالله را کار خبیث‌ترین گروه‌های بشری خواند و با اشاره به دستور کار جلسه، خاطرنشان کرد: برخی کشورها با سالمندی و پیری جمعیت مواجه هستند و با وجود صنعتی بودن مجبورند نیروی کار و سرباز خود را از کشورهای دیگر تأمین کنند.
در این کشورها مسایل بهداشتی و درمانی هم به مخاطره می‌افتد و سالمندان برای حمایت کسی را ندارند.
وی با اشاره به نقش جوانان در مباحث دفاعی و امنیتی هر کشور، متذکر شد: با عنایت به اهمیت موضوع و بر اساس دغدغه های رهبری درخصوص نرخ رشد کشور و افزایش گروه سالمندان، قانون جوانی جمعیت مصوب و مقرر شد این قانون برای هفت سال به صورت آزمایشی اجرا شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه مفاد قانون جوانی جمعیت مشوق خوبی برای فرزندآوری است، اظهار کرد: واگذاری زمین و تسهیلات از جمله بهترین مشوق‌های این قانون است.
اگر مفاد قانون جوانی جمعیت به درستی اجرا شود، اثرات خوبی به همراه خواهد داشت، استان خراسان جنوبی به لحاظ نرخ رشد موالید رتبه دوم کشور را دارد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی با ذکر اینکه در تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان عقب ماندگی‌هایی داریم و صف انتظار متقاضیان تقریباً طولانی است، خاطرنشان کرد: 150 هزار میلیارد تومان برای تسهیلات فرزندآوری و ازدواج مصوب شده که باید سهم استان از این میزان پیگیری و جذب شود.
طالبی ادامه داد: انتظار این است که این اعتبارات به تناسب صف انتظار افراد برای دریافت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری بین بانک‌ها توزیع شود.
همه ساله میزان تسهیلات فرزندآوری و ازدواج افزایشی است، در صورتی که امکان حذف فردی که از اخذ تسهیلات خودداری می‌کند، وجود داشته باشد، انباشت متقاضیان را شاهد نخواهیم بود.
به گفته وی؛ لازم است آن دسته از بانک‌های با درصد پرداختی کم که با وجود منابع اعتباری لازم، از پرداخت تسهیلات سرباز می زنند به بازرسی کل و سازمان قضایی معرفی شوند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه زمین‌های طرح فرزندآوری در همه شهرستان‌‌های استان به صورت ویلایی واگذار شده، اظهار داشت: در مرکز استان چهار هزار و 100 قطعه آماده تحویل است و باید برای مابقی متقاضیان هم اقدامات لازم تسریع شود.
طالبی با اشاره به راه‌اندازی مرکز نفس (مرکز جلوگیری از سقط جنین)، متذکر شد: برای جلوگیری از سقط جنین با محوریت مدیریت اجتماعی استانداری، جلسه‌ای برگزار و دستگاه‌های متولی دعوت به همکاری می‌شوند.
وی با تأکید بر اینکه 75 ماده قانونی برای حمایت از خانوارها در نظر گرفته شده، خاطرنشان کرد: دستگاه‌ها باید وظایف خود در بحث جوانی جمعیت را برای مردم تشریح کنند.
قوانین خوبی در طرح جوانی جمعیت داریم اما مردم مطلع نیستند تا حق خود را دریافت کنند.
انتهای پیام/ 252