خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 09 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

جنگ شناختی از جدی‌ترین صحنه‌های تقابل تمدنی است - تسنیم

تسنیم | استان‌ها | دوشنبه، 09 مهر 1403 - 13:53
مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان با بیان اینکه شهید نصرالله هیچ گاه از مبارزه برای جهان اسلام خسته نشد، گفت: یکی از جدی ترین صحنه های تقابل تمدنی جنگ شناختی است که مهمترین ابزار آن رسانه بوده و از جنگ نظامی عمیق تر، شدیدتر و پیچیده تر است.
مقاومت،جبهه،سيد،جنگ،مكتب،همدان،الله،اسلامي،غلامي،حماس،شناختي ...

حجت‌الاسلام رضا غلامی‌روشن در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در همدان، ضمن تسلیت و تبریک شهادت سید مقاومت و همرزمانش، اظهار داشت: امیدواریم این خون‌ها زمینه ساز تمدن اسلامی و تجلی ظهور حضرت صاحب زمان(عج) شود.
وی بیان کرد: مکتب حیات بخش تشیع مکتبی انسان ساز بوده و انسان‌هایی را تربیت کرده که در تاریخ بشریت تاثیر شگرفی گذاشتند و امام راحل بنیان گذار و تربیت یافته این مکتب بود و نظم نوین جهانی را بهم ریخته و نظم جدیدی را پایه‌گذاری کرد ضمن اینکه شهید نصرالله نیز تربیت یافته همین مکتب است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان، عنوان کرد: شهید سید حسن نصرالله سال 66 تا 68 در ایران حضور داشت و در حوزه علمیه قم تلمذ کرد ضمن اینکه نماینده امام بود، از سال 1982 سید مقاومت عضو رسمی حزب الله شد و به مدت 10 سال مسئولیت‌های مختلفی داشت و با اکثریت آرا به دبیرکلی حزب الله لبنان انتخاب شد.
غلامی روشن مطرح کرد: در دوره رهبری ایشان اتفاقاتی در منطقه و جهان اسلام رقم خورد و ایشان هیچ گاه از مبارزه برای جهان اسلام خسته نشد، در جنگ 33 روزه نیز پایداری ایشان موجب شکست سخت اسرائیل شد و در مبارزه با داعش نیز در کنار جریان سوری حضور یافت.
وی با اشاره به اینکه نگاه سید مقاومت نگاه همگرا و هم‌افزا در فضای عمومی لبنان بود و بر انسجام ملی تاکید کرد و افزود: رهبری در پیام خود تعابیری را به ایشان نسبت داد از جمله لقب مجاهد کبیر، پرچمدار مقاومت، عالم با فضیلت، رهبر مدیر سیاسی، شخصیت با عظمت دنیای اسلام و غیره را به ایشان دادند و در نهایت فرمودند سید حسن یک مکتب بود و بر این اساس این شهادت نه تنها پایان حزب الله و سید مقاومت است بلکه آغاز مقتدرانه دیگری است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان با اشاره به اینکه شاید برخی بگویند ابتدا حماس آغاز حمله را بر عهده داشته در پاسخ به این سخن گفت: بر اساس قوانین بین‌المللی حماس به جایی حمله کرد که سرزمین خودش بود و اسرائیل این سرزمین را اشغال کرده و باید از آن خارج می‌شد و آنجا را تخلیه می‌کرد و بر این اساس حمله حماس تجاوز نبوده، بلکه اقدام صحیحی اتفاق افتاده است.
غلامی روشن گفت: یکی از جدی‌ترین صحنه‌های تقابل تمدنی جنگ شناختی است که مهمترین ابزار آن رسانه است.
جنگ شناختی از جنگ نظامی عمیق‌تر، شدیدتر و پیچیده‌تر است و اگر نتوانیم به درستی این لایه جنگ شناختی را مطالعه، روایت، تحلیل و تبیین کنیم نمی‌توانیم به حقیقت جامع جبهه حق و باطل برسیم.
وی بیان کرد: جبهه حق هر روز در حال پیشروی است و ساختار جبهه مقاومت به شکلی است که هیچ وقت پرچم آن بر زمین نمی‌ماند، شهید نصر الله، سردار قاآنی، یحیی سنوار افرادی هستند که نگذاشتند پرچم بر زمین بماند و بعد از این هم به همین شکل جبهه مقاومت ادامه حیات دارد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان با اشاره به اینکه دشمن در شرایط بدی قرار دارد و شکستی خورده که دیگر نمی‌تواند آن را جبران کند افزود: دشمن در بن بستی قرار گرفته و به یک رفتار غلط روی آورده و فکر می‌کند با زدن افراد می‌تواند این جبهه را متوقف کند و این اشتباه محاسبانی رژیم صهیونیستی بود که اقدامات اخیر را انجام داد و عملا ریشه خود را می‌زند.
غلامی روشن گفت: مقاومت زمانی با سنگ و تیرکمان در فلسطین اشعالی بود و اکنون رژیم صهیونیستی از همه طرف در تنگنا قرار دارد و جبهه مقاومت تا عمق کشورهای حامی صهیونیست نفوذ یافته است.
انتهای پیام/