خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 09 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

تمامی واحد‌های زیرپله‌ای مصالح ساختمانی جمع آوری می‌شوند

باشگاه خبرنگاران | اقتصادی | دوشنبه، 09 مهر 1403 - 13:58
رئیس مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی گفت: قیمت تمام شده واحد‌های نهضت ملی مسکن از طریق سازه‌های فولادی کاهش یافته و ما شاهد افزایش تاب آوری و مقاومت این واحد‌ها هستیم.
مسكن،دنبال،حاضر،افزايش،فولادي،كيفيت،ساختمان،اجراي

محمد مهدی حیدری رئیس مرکز مقررات ملی ساختمان در برنامه روی خط رادیو اقتصاد با بیان اینکه مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی در حوزه ساخت مسکن مباحث علمی را دنبال میکنیم تا از طریق آن بتوانیم توان فولادهای داخلی را افزایش دهیم گفت:در حال حاضر با استفاده از تکنولوژی های روز دنیا فولاد‌های مقاومی را تولید می کنیم که قیمت تمام شده سازه را کاهش می دهد و قابل رقابت با سازه‌های بتنی است و در حال حاضر سازه‌های فولادی ما سرعت اجرای زیادی دارد و بازیافت آن سازه‌های فولادی منطقی‌تر است .
وی ادامه داد: در حال حاضر مقررات ملی ساختمان صفر تا صد در کشور انجام شده و اجرای آن هم منجر به افزایش کیفیت و تاب آوری در پروژه های ساختمانی می شود اما اجرای آن آنچنان افزایش قیمتی در قیمت تمام شده واحدهای مسکونی ندارد.
حیدری اظها رکرد: به طور قطع آینده خوبی در حوزه سازه‌های فولادی و افزایش کیفیت آنها دنبال می شود و در حال حاضر تولید کننده دنبال سازه‌هایی هستند که کنترل کیفی خوبی داشته باشد و این رتبه بندی که عرض کردم عرصه را بر تولیدات زیر پله‌ای محدود خواهد کرد و تجهیزات بروز باید باشد و ارزیابی شود تا ما به آن کیفیت و دوام برسیم.
او اظهار کرد: این الزام است که ما شناسنامه فنی ساختمان را داشته باشیم.
بزرگترین خرید یک فرد مسکن است و ما نباید فقط به گفته املاک بسنده کنیم.
در معاونت مسکن وزارت راه دنبال این هستیم که در تعامل با شهرداری‌ها و نظام مهندسی این کار رقم بخورد و ساختمان‌های ما مشخصات فنی را مکتوب در دفترچه داشته باشد.
خبرنگار: محبوبه کباری