خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 09 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

همدلی مسئولان و روحانیت موجب توسعه لنگرود می‌شود

مهر | استان‌ها | دوشنبه، 09 مهر 1403 - 14:06
محمدرضا جلالی فرماندار لنگرود با اشاره به اینکه همدلی مسئولان و روحانیت سبب توسعه این شهرستان می‌شود، گفت: ثمره این همکاری رشد و تعالی جامعه در حوزه مسائل فرهنگی را در پی دارد.
شهرستان،لنگرود،كومله،روحانيت،همكاري،اشاره،توسعه،جلالي،امام،م ...

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا جلالی ظهر دوشنبه در دیدار با امام جمعه جدید بخش کومله با تاکید بر اهمیت همکاری و هم افزایی مدیران نظام اجتماعی اظهار کرد: اداره کشور اسلامی بدون روحانیت معنا ندارد چون بنابر بیانات امام راحل میان اسلام و روحانیت اصیل نوعی تلازم وجود دارد از این رو پذیرش اسلام منهای روحانیت نگاهی باطل و برخلاف عقل و سیاست است.
لذا ما معتقدیم برای حفظ اسلامیت نظام، روحانیت باید در رأس امور باشد.
فرماندار لنگرود در ادامه به ظرفیت‌های شهرستان اشاره کرد و گفت: شهرستان لنگرود و به ویژه بخش کومله از مواهب طبیعی و ظرفیت‌های ناب گردشگری و نیز حائز منابع انسانی و نیروی انقلابی بسیار ارزشمند است.
وی به مشکلات موجود در حوزه آب شرب و آب کشاورزی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر، با چالش‌هایی در زمینه اشتغال‌زایی مواجه هستیم سیاست‌های گذشته مبنی بر مستعد نبودن گیلان برای صنعتی شدن، سبب شده که ما در زمینه اشتغال و درآمد معیشتی با مشکلاتی روبرو شویم.
جلالی با بیان اینکه در شهرستان لنگرود، ۹ هزار و صد هکتار زمین شالیزاری وجود دارد که پاسخگوی نیاز اشتغال و درآمد مردم نیست، گفت: توسعه اقتصادی و گردشگری در شهرستان بسیار اهمیت دارد لذا با احداث اماکن و مجتمع‌های گردشگری، می‌توانیم در توسعه و رشد اقتصادی منطقه تأثیرگذار باشیم.
وی همچنین به پروژه‌های در حال اجرای بخش کومله اشاره کرد و گفت: تعریض و بازگشایی جاده کومله به اطاقور در حال انجام است.
فرماندار لنگرود همچنین به مشکلات پرداخت حقوق کارگران شهرداری کومله و اطاقور اشاره کرد و گفت: در این زمینه مشکلاتی پیش آمده و ما در تلاش هستیم این موضوع را حل و فصل کنیم.
جلالی بر اهمیت برگزاری نشست‌ها و گردهمایی‌های تخصصی برای بررسی و پیگیری مسائل شهرستان تأکید کرد و گفت: این جلسات می‌تواند به رشد و توسعه شهرستان و بخش کمک شایانی کند ما باید با همکاری و هم‌افزایی، به دنبال حل مشکلات و پیشبرد اهداف شهرستان باشیم.
وی همچنین از امام جمعه جدید خواست تا در این مسیر، با حمایت و هدایت‌های خود، به توسعه و پیشرفت شهرستان لنگرود کمک کند، گفت: همدلی مسئولان و روحانیت موجب توسعه لنگرود و ثمره این همکاری رشد و تعالی جامعه در حوزه مسائل فرهنگی را در پی دارد.
فرماندار لنگرود در ادامه به برخی از چالش‌های اجتماعی و اقتصادی شهرستان اشاره کرد و گفت: ما باید به مشکلاتی که در زمینه اشتغال و معیشت مردم وجود دارد، توجه ویژه‌ای داشته باشیم.
با توجه به ظرفیت‌های موجود، می‌توانیم با برنامه‌ریزی دقیق و همکاری بین بخشی، به حل این مشکلات بپردازیم.
جلالی در پایان با تأکید بر لزوم همدلی و همکاری بین مسئولان، روحانیت و مردم، گفت: باید با همدلی و همفکری، وبا اتخاد شیوه‌های نوین به دنبال ایجاد اجرای برنامه‌های متناسب یک شهرستان پویا و پیشرفته باشیم.
گفتنی است، در این دیدار امام جمعه شهرستان لنگرود، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان لنگرود و بخشدار بخش کومله نیز حضور داشتند.