خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 09 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

۱۲ نقطه حادثه خیز استان سمنان رفع خطر می شود

مهر | استان‌ها | دوشنبه، 09 مهر 1403 - 15:41
سمنان- معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان از رفع خطر ۱۲ نقطه حادثه خیز در جاده‌ها و راه‌های مواصلاتی استان خبر داد.
استان،نقاط،راهداري،سمنان،حادثه،اداره،خيز

به گزارش خبرنگار مهر، وحید صداقت ظهر دوشنبه در نشست تخصصی رفع نقاط پرخطر جاده‌های استان سمنان به میزبانی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سمنان بیان کرد: نقاط حادثه خیز گلوگاه در محور دامغان معلمان، کوه دشت در محور سمنان فیروزکوه، تقاطع روستای بق و چنداب مورد تحلیل و بررسی کارشناسانه قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه کمیته فنی اداره کل راهداری طرح‌های مطالعات ارتقای ایمنی هفت تقاطع حادثه خیز را واکاوی کرده است، تاکید کرد: در کمیته فنی اداره کل راهداری استان سمنان نیز نتایج مطالعات ایمن سازی پنج نقطه حادثه خیز دیگر نیز مورد بررسی و ارزیابی کارشناسانه قرار گرفته است.
معاون راهداری استان سمنان در ادامه اجرای طرح‌های ارتقای ایمنی در محورهای این استان را از اولویت‌های اداره کل راهداری برشمرد و گفت: با توجه به تعدد سوانح جاده‌ای رفع نقاط حادثه‌خیز، ایمن سازی محورهای پر تصادف و نقاط مستعد حادثه و ارتقای ایمنی راه‌های استان از طرح‌های اولویت‌دار در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان است.
صداقت با اشاره به شناسایی نقاط پرحادثه در محورهای مواصلاتی این استان اظهار کرد: اداره کل راهداری استان هر ساله متناسب با اعتبارات تخصیصی، تعدادی از نقاط حادثه خیز که از اولویت بالاتری برخوردارند را اصلاح و ایمن سازی می‌کند.
وی با اشاره به نقش مهم اصلاح این نقاط در کاهش سوانح جاده‌ای خواستار تخصیص اعتبارات بیشتری به طرح‌های اصلاح و رفع خطر از نقاط پرحادثه در استان شد.