خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 09 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

امنیت مرز در اولویت اول است

مهر | استان‌ها | دوشنبه، 09 مهر 1403 - 15:52
بیرجند _ معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: اولویت مرز در اولویت اول قرار دارد.
مرز،مرزي،مصوبات،طالبي،پايانه،امنيتي،اجرايي،نيروهاي،موجود،برر ...

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا طالبی ظهر دوشنبه کمیسیون کار ویژه مرز شورای تأمین استان با تسلیت شهادت سید حسن نصر الله دبیرکل حزب الله لبنان و جان باختن معدن طبس و گرامی داشت هفته فراجا و تسلیت شهادت نیروهای فراجا بیان داشت: هم موضوع امنیت در مرز و هم مبادلات اقتصادی از اهمیت زیادی برخوردار است اما اگر امنیتی در مرز نباشد، رونق اقتصادی نخواهیم داشت.
به گفته وی اتفاقات خوبی در بخش‌های مختلف سایت ماهیرود به ویژه در زمینه امنیتی انجام شده و با توجه به اینکه دشمنان قسم خورده‌ای داریم که هدف اصلی آنها ضربه زدن به ما است، با نگاه ویژه باید اقدامات مورد نظر انجام شود.
طالبی با بیان اینکه نیروهای نظامی و انتظامی موجود در مرز و دستگاه‌های اطلاعاتی هم در این خصوص تلاش شبانه روزی دارند، افزود: امنیت مرز برای ما در اولویت اول است.
وی خاطرنشان کرد: هرچند بیشتر مصوبات مربوط به مرز اجرایی شده اما باید به شکل ویژه این مصوبات مورد توجه دستگاه‌های مربوط قرار گیرد و دستگاه‌ها خدماتی هم با اقداماتی که در مرز انجام می‌دهند، به افزایش ضریب امنیتی می‌کنند.
وی با تاکید بر اینکه باید شرایط خوبی برای نیروهای مرزبانی فراهم شود تا آنها به طور مطلوب بتوانند به وظایف خود در مرز عمل کنند، افزود: اگر دستگاه‌های اجرایی در راستای عمل به مصوبات مربوط به مرز به مشکلی برخورد کردند، با هم اندیشی باید آنها را بر طرف کنند.
معاون استاندار متذکر شد: نقاطی از مرز که خلع آنتن دهی دارند، بررسی شود تا با تأمین اعتبار مشکلات موجود در این خصوص بر طرف شود.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: با مدیریت مناسب در پایانه مرزی باید لاین بندی لازم انجام شود و هر کسی از لاین مورد نظر خود وارد سایت مرزی شود تا کنترل آن برای مرزبانی راحت تر شود.
به گفته وی بررسی لازم در خصوص نصب دوربین‌های پلاک خوان در منطقه مورد نظر انجام شود تا در صورت نیاز اقدام شود.
معاون استاندار در ادامه گفت: کار ویژه بعدی مرز در پایانه مرزی ماهیرود با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار خواهد شد تا علاوه بر بازدید از مکان‌های مورد نظر، ایستگاه آتش نشانی پایانه مرزی هم افتتاح شود.
طالبی متذکر شد: در بخش‌های از حوزه زیر ساختی خوب کار شده اما باید تعمیر جاده‌های مرزی با نگاه ویژه انجام شود.
وی تاکید کرد: هرچه زودتر باید کامیون‌های ترانزیتی موجود در پارکینگ مرجان طلایی تعیین تکلیف شوند.
شایان ذکر است که در این جلسه علاوه بر برسی چگونگی اجرای مصوبات گذشته، آخرین رخدادهای مرزی و قاچاق کالا و سوخت مورد بررسی قرار گرفت.