خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 09 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

برنامه‌های هفته ملی کودک گامی در مسیر آینده‌نگاری است - تسنیم

تسنیم | استان‌ها | دوشنبه، 09 مهر 1403 - 15:53
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان با اشاره به اهمیت فعالیت های حوزه کودک و نوجوان گفت: برنامه های هفته ملی و روز جهانی کودک، گامی در جهت شکل دهی به برنامه های سالانه و گامی در مسیر آینده نگاری حوزه کودک است.
كودكان،كودك،حوزه،هفته،ملي،آينده،فعالان،گيلان،ايام،مديركل

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، سیدجلیل میرعظیمی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان امروز در نخستین نشست هماهنگی برنامه‌های فعالیت‌های روزجهانی و هفته ملی کودک سال 1403 با اشاره به جنایت‌های رژیم جعلی صهیونیستی و شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان گفت: جنایت‌های رژیم صهیونیستی وحشیانیه است که حتی اقدام به کشتار زنان و کودکان بی‌دفاع می‌کند و نابودی رژیم اشغال‌گر قدس قطعی و حتمی است.
وی با اشاره به اهمیت فعالیت‌های حوزه کودک و نوجوان برای تربیت نسلی مومن، متعهد، انقلابی و در تراز انقلاب اسلامی افزود: برنامه‌های هفته ملی و روز جهانی کودک، گامی در جهت شکل‌دهی به برنامه‌های سالانه و گامی در مسیر آینده‌نگاری حوزه کودک است.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان با اشاره به تشریح برنامه‌های مربوط به این ایام بیان کرد: هم‌گرایی و هم‌افزایی با دستگاه‌های اجرایی و گروه‌های مردم‌نهاد فعال در حوزه فرهنگ، برای جلب‌نظر افکارعمومی نسبت به کودکی، ویژگی‌ها، نیاز و خواسته‌های کودکان، از اهداف برنامه‌های این ایام به‌شمارمی‌رود.
میرعظیمی هم‌چنین، فرهنگ‌سازی و ارتقای آگاهی‌های جامعه در ارتباط با کودکان، معرفی ظرفیت‌های سازمان‌ها و نهادهای مردمی فعال در حوزه کودک، فراهم‌سازی امکان دسترسی عالانه کودکان به فرصت‌ها، تولید محتوای رسانه‌ای مناسب برای آینده‌سازان و بسترسازی برای گفتمان‌های تحول‌آفرین در عرصه تعلیم و تربیت را از دیگر اهداف برنامه‌های روز جهانی و هفته ملی کودک عنوان کرد.
وی با بیان اینکه شعار هفته ملی کودک را «برای کودکان، برای آینده» است، افزود: کودکان، خانواده‌ها، مربیان، معلمان، اولیای تربیتی و فعالان حوزه کودک و نوجوان از چهاردهم تا بیستم مهرماه جاری با این ویژه‌برنامه‌ها همراه می‌شوند.
به گفته مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان، این برنامه‌ها در سه سطح «ویژه‌کودکان»، «مربیان، معلمان، اولیای تربیتی و والدین» و «فعالان حوزه کودک» برنامه‌ریزی و به مرحله اجرا گذاشته می‌شود و درنظر داریم با بسترسازی‌های هدف‌مند، زیرساخت‌های مناسبی برای فعالیت‌های کودک‌محور و فعالان این عرصه در تمامی ایام سال فراهم کنیم.
به گزارش تسنیم، «برای خانواده‌کودکان، برای آینده‌ای امن‌تر و آرام‌تر»، «برای محیط‌زیست‌کودکان، برای آینده‌ای پاک و سالم‌تر»، «برای رشد و شکوفایی کودکان، برای آینده‌ای پیشرفته‌تر»، «برای شنیده‌شدن کودکان، برای آینده مسوولانه‌تر»، «برای برابری کودکان، برای آینده عادلانه‌تر»، «برای هویت کودکان، برای آینده‌روشن‌تر» و «برای رفاه کودکان، برای آینده باکیفیت و آسایش بالاتر» عنوان‌هایی است که برای روزهای هفته ملی کودک سال 1403 انتخاب شده است.
انتهای پیام/