خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 09 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

ایلان ماسک: نبرد پهپاد‌ها در راه است

باشگاه خبرنگاران | بین‌الملل | دوشنبه، 09 مهر 1403 - 15:58
تاجر و کارآفرین آمریکایی پیش‌بینی کرد که جنگ‌های آینده نبردی بین پهپاد‌ها خواهند بود.
ماسك،قطعات،توليد،سرنشين،مهمي،آمريكايي،زمان

ایلان ماسک، تاجر و کارآفرین آمریکایی پیش‌بینی کرد که نبرد‌های آینده بین پهپاد‌ها خواهد بود که به گفته او این «شگفت‌انگیز» هم خواهد بود.
براساس گزارش آر تی، ماسک در واکنش به توییت یکی از کاربران بود که در آن نوشته بود می‌تواند سالانه حدود ۲۰۰۰۰ پهپاد تولید کند در حالی که چین می‌تواند همین تعداد پهپاد را در یک روز تولید کند، این حرف را زد.
پاسخ ماسک به این توییت این بود: نبرد‌های گروهی پهپادها در راه است و شما را شگفت زده خواهد کرد.
رندی جورج، رئیس ستاد ارتش آمریکا پیشتر گفته بود که به شدت در تلاش است تا عرضه قطعات آمریکایی و اروپایی را برای پهپاد‌ها پس از ممنوعیت استفاده از قطعات چینی افزایش دهد، اما این فعلا ممکن نیست.
هواپیمای بدون سرنشین (UAV) یا پهپاد جدید نیستند.
کشور‌ها حداقل از زمان جنگ جهانی دوم از پهپاد‌ها در نبرد استفاده می‌کنند و از آن زمان تاکنون، پهپاد‌ها بخش مهمی از زرادخانه هوایی را تشکیل داده اند.
با این حال، در دو دهه اخیر، گسترش گسترده پهنای باند ارتباطات با کوچک‌سازی مداوم قطعات الکترونیکی ترکیب شده و عصر طلایی فناوری پهپاد را تولید کرده است.
هواپیما‌های بدون سرنشین که زمانی برای مأموریت‌های اطلاعاتی، نظارتی و شناسایی استفاده می‌شدند، اکنون به بازیگران اصلی در جنگ‌ها تبدیل شده‌اند و نقش مهمی در قدرت نظامی بسیاری از کشور‌ها ایفا می‌کنند.
مترجم: مینا عظیمی