خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 09 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

رفع نواقص در ارائه خدمات سلامت‌محور به بیماران صعب‌العلاج - تسنیم

تسنیم | استان‌ها | دوشنبه، 09 مهر 1403 - 17:35
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک بر رفع نواقص در ارائه خدمات سلامت محور به بیماران صعب العلاج و ارائه تمامی اقدامات بهداشتی، درمانی و بیمه ای جهت حمایت از این افراد تاکید کرد.
بيماران،صندوق،درمان،تومان،پوشش،بيمه

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، علیرضا امانی عصر امروز در نشست کارگروه استانی صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج با اشاره به طرح‌های حمایتی از بیماران استان مرکزی اظهار کرد: امسال در چهار ماهه نخست 456 میلیون تومان در زمینه بستری بیماران صعب العلاج تحت پوشش تامین اجتماعی، 736 میلیون تومان در زمینه بستری بیماران تحت پوشش بیمه سلامت هزینه شده است.
وی افزود: همچنین در چهار ماهه نخست امسال شش میلیارد و 951 میلیون تومان از طریق صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج در حوزه درمان سرپایی توسط دو بیمه تامین اجتماعی و بیمه سلامت برای درمان بیماران تحت پوشش این صندوق پرداخت شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: در راستای حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج و کاهش رنج بیماری برای بیماران باید تمام تلاش خود را به کار گیریم.
با توجه به درمان مادام العمر و هزینه سنگین درمان این بیماران، تقویت نهادهای اجتماعی برای حمایت از این افراد ضروری است.
امانی با تاکید بر رفع نواقص در ارائه خدمات سلامت‌محور به بیماران صعب‌العلاج و ارائه تمامی اقدامات بهداشتی، درمانی و بیمه‌ای جهت حمایت از این افراد گفت: از ابتدای سال تاکنون 247 پرونده و 2 میلیارد 275 میلون تومان پرداخت خارج از ضوابط صندوق بیماران خاص و صعب العلاج پرداخت شده است.
انتهای پیام/711/