خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 09 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

کودکان امروز صدای کودک فلسطینی را به دنیا برسانند

تسنیم | استان‌ها | دوشنبه، 09 مهر 1403 - 17:35
کودکان امروز نسل چهارمی هستند که می توانند صدای کودکان مظلوم فلسطین و.. را به گوش دنیا برسانند پس می توانیم به آنها امید داشته و قدم های استواری را برداریم.
كودكان،كودك،هفته،روز،نوجوانان،همدان،مديركل،كانون،فكري،پرورش، ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، حسن رضانیا امروز در جلسه شورای هماهنگی روز جهانی کودک با گرامیداشت یاد و خاطره فرمانده دلاور حزب الله شهید سیدحسن نصرالله اظهار کرد: پیام این شهید بزرگ این شهدایی که از فضل و لطف و رحمت الهی بهره‌مند شده و دلشاد هستند، برای ما این است ای کسانیکه هنوز به ما ملحق نشده اید از این هیاهوها نترسید.
وی با اشاره به اینکه دشمن به دنبال ایجاد نا امیدی در جبهه مقاومت است، اما خدا به ما بشارت پیروزی می‌دهد، گفت: در این روزهای سخت بیشتر نیاز به انس با قرآن داریم که در این صورت است که نگاه ما تغییر کرده است.
معاون سیاسی استاندار همدان با بیان اینکه دشمن می‌خواهد روحیه جبهه صهیون را بالا ببرد اما وعده الهی این است که حزب‌الله پیروز است و ما در این تردید نداریم، مطرح کرد: اگر بخواهیم فرهنگ ما واکسینه شود باید به کودکان توصیه کنیم که دشمنان برای آنها برنامه دارد.
رضانیا با اشاره به اینکه اگر کودکان در مسیر درست قرار گیرند اسلام، انقلاب و ایران بیمه خواهد شد مطرح کرد: یکی‌از شاخص‌های بی بدیل پیامبر(ص) علاقه ایشان به کودکان است و ایشان با آن جایگاه عظیم آنگونه با کودکان برخورد می‌کردند.
وی با این توضیح که این هفته فرصتی است برای اینکه به کودکان نزدیک شویم و باید 26 دستگاهی که در این حوزه فعال هستند پای کار این هفته بیایند، افزود: باید این هفته را تبدیل به فضای با نشاط اجتماعی کنیم.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز در این جلسه اظهار داشت: این روز روز همبستگی و همدردی با کودکان و نوجوانان فلسطینی است و ما موظفیم در این عرصه قدمی برداریم.
معصومه ابراهیمی با این توضیح که روز جهانی کودک فرصتی است تا حقوق کودکان، اهمیت این دوران و نیازهای آنها را یادآوری کنیم که ببینیم تا په اندازه متوجه آنها هستیم مطرح کرد: این مناسبت فرصتی است که بدانیم تا چه اندازه فضای رشد و تربیت آنها را مهیا می سازیم.
وی با اشاره به اینکه باید ببینیم تا چه اندازه می‌توانیم فضای پرنشاطی را برای آنها رقم‌ بزنیم عنوان کرد: در این فضا تک‌تک ما نقش داریم.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با این توضیح که کودکان امروز نسل چهارمی هستند که می‌توانند صدای کودکان مظلوم فلسطین و..‌ را به گوش دنیا برسانند پس می‌توانیم به آنها امید داشته و قدم‌های استواری را برداریم، ادامه داد: در هفته ملی کودک خدمات رایگانی به کودکان ارائه خواهد شد که به صورت کودک کارت در اختیار خانواده‌ها قرار خواهد گرفت.
ابراهیمی با بیان اینکه برنامه هفته کودک از شنبه 14 مهرماه آغاز شده و به مدت هفت روز ادامه خواهد داشت مطرح کرد: در اولین روز از این هفته زنگ دوستی در مدارس زده و همچنین مسابقه نقاشی همگانی با موضوع مصرف بهینه آب نیز برگزار خواهد شد.
وی از رونمایی پوستر آ مثل آب و برپایی نمایشگاه اثر کودکان با محوریت معرفی شخصیت شهید همدانی خبر داد و گفت: برپایی جشن روز جهانی کودک، همخوانی سرود کودکان با موضوع طوفان الاقصی، دیدار کانون‌یاران با فرمانداران، شهرداران و امام جمعه، برگزاری دوره‌ تربیت مربی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برای مربیان و والدین، برگزاری برنامه برای کودکان با نیازهای ویژه و برپایی مسابقه آشپزی ویژه کودکان با عنوان کتاب‌های خوشمزه از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده برای روزجهانی کودک است.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: بازسازی یکی از سالن‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نهاوند در دولت سیزدهم انجام شد و امیدواریم بتوانیم در این هفته این سالن نمایش را در افتتاح کنیم.
مسعود ویژه نیز در این جلسه گفت: چندی پیش فراخوانی برای گردآوری کاریکاتور کودکان غزه به صورت ملی منتشر شد و طی آن 400 اثر از سطح کشور ارسال گردید و دو اثر نیز از مکزیک و ژاپن به دبیرخانه ارسال شد.
وی افزود: ما برای این مسابقه نمایشگاهی با 40 اثر منتخب برگزار کردیم و پیشنهاد میکنیم با توجه به همخوانی این رویداد با هفته کودک، این نمایشگاه پر رنگ تر دیده شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با بیان اینکه به زودی جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان از 11 تا 17 آبان در همدان برگزار می‌شود عنوان کرد: قرار است رو نمایی از پوستر جشنواره و افتتاح دبیرخانه در 16 مهر انجام شود که می‌تواند در این هفته مورد استفاده قرار گیرد.
لازم به ذکر است در این جلسه از پوستر هفته و روز جهانی کودک رونمایی شد.
انتهای پیام/