خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 09 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

سوریه خواستار پایان اشغالگری آمریکا و اسرائیل شد

تسنیم | بین‌الملل | دوشنبه، 09 مهر 1403 - 17:35
وزیر خارجه سوریه از کشورهای عضو سازمان ملل خواست به مسئولیت خود برای پایان دادن به تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری، سوریه و لبنان و بازخواست اشغالگران به خاطر جنایاتشان و تضمین فرار نکردن از مجازات عمل کنند.
سوريه،جنايات،اسرائيل،تجاوزات،ملل،سازمان،صباغ،ملتها،اشغالگران ...

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم ، بسام صباغ وزیر خارجه سوریه در سخنانی در مجمع عمومی سازمان ملل گفت :سوریه در معرض جنگ تروریستی سرسختانه و تجاوز مستقیم و مستمر به اراضی خود و محاصره اقتصادی خفه‌کننده و تحریک سیاسی و رسانه‌ای قرار دارد و پول‌های هنگفتی برای رواج هرج و مرج و برهم زدن امنیت و ثبات آن و وادار کردن شهروندانش به ترک خانه و کاشانه خود و آواره شدن در داخل یا خارج سوریه هزینه شد.
وی افزود به جای اینکه شاهد چیدن ثمره دستاوردهای فناوری علمی برای خدمت به تمدن انسانی و رفاه ملتها باشیم، شاهد استفاده شرم آور از فناوری های پیشرفته و جدید به عنوان ابزاری مرگبار برای کشتار و ویرانی هستیم و به جای استفاده از تلاشها و منابع برای تحقق توسعه پایدار شاهد تشدید سیاستهای غارت منابع و ثروتهای کشورها و ملتها هستیم.
اشغالگری اسرائیل در اراضی عربی از سال 1967 از جمله در جولان سوریه و ارتکاب جنایات کشتار جمعی و نسل کشی و جنایات جنگی از سوی این رژیم همچنان ادامه دارد که شاهدی بر شکست سازمان ملل در پایان دادن به این اشغاگری نژادپرستانه توسعه طلبانه و دلیل قاطعی مبنی بر این است که آمریکا مانع عمل کردن شورای امنیت به مسئولیت خود در مقابله با تهدیدهایی می شود که صلح و امنیت بین المللی را هدف قرار داده است.
وی خاطر نشان کرد سوریه به شدت تجاوزات رژیم اسرائیل به ملت فلسطین را اعلام کرده و بر قرار گرفتن خود در کنار مبارزات آنها برای آزادسازی سرزمین اشغال شده خود و تشکیل کشور مستقل به پایتختی قدس و تضمین بازگشت آوارگان و نیز بر ضرورت بازخواست اسرائیل به خاطر جنایات جنگی که مرتکب می شود، تاکید می کند.
صباغ افزود تجاوزات همه جانبه اسرائیل، لبنان برادر را هم فرا گرفته به طوری که اشغالگران مرتکب جنایات بی سابقه از طریق به کارگیری وسایل ارتباطاتی به عنوان ابزاری برای کشتار غیرنظامیان بیگناه به صورت دسته جمعی و حملات وحشیانه و بزدلانه به ضاحیه جنوبی بیروت با استفاده از چندین تن بمب برای ترور سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله شدند.
وی گفت سوریه از کشورهای عضو سازمان ملل می خواهد برای پایان دادن به تجاوزات اسرائیل به فلسطین، سوریه و لبنان و بازخواست اشغالگران به خاطر جنایاتشان و تضمین فرار نکردن از مجازات اقدام کنند.
وزیر خارجه سوریه افزود نمی توان جنایات اشغالگران اسرائیلی و تجاوزات مستمر آنها به خاک سوریه را از نقش ویرانگر و تخریبی برخی کشورهای غربی به ویژه آمریکا جدا دانست به طوری که این کشورها همچنان به نقض حاکمیت و تمامیت اراضی سوریه از طریق ادامه حضور غیرقانونی نظامیانشان در خاک سوریه و حمایت از شبه نظامیان جدایی طلب و گروههای تروریستی ادامه می دهند.
صباغ بار دیگر خواستار پایان تحریمهای ظالمانه و تروریسم اقتصادی به عنوان یک ابزار مجازات دسته جمعی ملتها و نقض آشکار منشور سازمان ملل شد.
انتهای پیام/