خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 09 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

حمایت مجدد عراق از ملت لبنان

باشگاه خبرنگاران | بین‌الملل | دوشنبه، 09 مهر 1403 - 17:40
نخست وزیر عراق در تماس تلفنی با رئیس پارلمان لبنان بر حمایت عراق از ملت لبنان در پایداری و رنجشان با همه ابزار‌های انسانی و خدماتی تاکید کرد.
لبنان،عراق،صهيونيستي،حملات،رژيم،تاكيد،انساني،ملت،حمايت،رنجشان

محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق در تماس تلفنی با نبیه بری رئیس پارلمان لبنان بر حمایت عراق از ملت لبنان در پایداری و رنجشان با همه ابزار‌های انسانی و خدماتی تاکید کرد.
محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق در تماس تلفنی با نبیه بری رئیس پارلمان لبنان بر حمایت عراق از ملت لبنان در پایداری و رنجشان با همه ابزار‌های انسانی و خدماتی تاکید کرد.
به نقل از بیانیه دفتر نخست وزیری عراق السودانی و نبیه بری در تماس تلفنی، آخرین تحولات منطقه و تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برای توقف حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به لبنان و کشتار جمعی در غزه را بررسی کردند.
السودانی در این گفتگو ضمن بیان تسلیت مجدد شهادت حسن نصر الله، دبیرکل حزب الله و همراهان او بر موضع عراق در حمایت از تلاش‌ها و همه اقدامات برای توقف جنگ و تثبیت امنیت و ثبات در منطقه تاکید کرد.
نخست وزیر عراق مجددا بر حمایت از ملت لبنان در پایداری و رنجشان با همه ابزار‌های انسانی و خدماتی که موجب عبور ملت لبنان از آثار جنگ و ویرانی و تقویت همبستگی میان لبنانی‌ها در مقابل خطرات و حملات شود، تاکید کرد.
السودانی در ادامه با اشاره به اهمیت عمل کردن جامعه بین الملل به نقش انسانی و حقوقی مسئولانه در برابر توقف حملات رژیم صهیونیستی بر نقش نهاد‌های سازمان ملل و کشور‌های بزرگ در حفظ جان ملت‌ها و حفاظت از آنها تاکید کرد.
ارتش رژیم صهیونیستی صبح دوشنبه دوم مهر حملات گسترده به مناطق مختلف جنوب لبنان را آغاز کرد که تا این لحظه نیز همچنان ادامه دارد.
طبق گزارش وزارت بهداشت لبنان، این حملات تا این لحظه صد‌ها شهید و هزاران زخمی برجای گذاشته است.
حزب‌الله لبنان نیز در مقابل هدف قرار گرفتن غیرنظامیان در این کشور سکوت نکرد؛ عملیات‌های خود علیه مواضع و شهرک‌های صهیونیست نشین در شمال فلسطین اشغالی را در دستور کار قرار داد و طی ساعت‌های گذشته با پرتاب ده‌ها موشک مواضع رژیم صهیونیستی را موشک باران کرد.
وزارت بهداشت لبنان امروز دوشنبه از شهادت حدود ۶۰ نفر در حمله ارتش رژیم صهیونیستی به ۲ منطقه در این کشور خبر داد.
منبع: ایرنا