خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 09 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

برداشت گندم در لرستان به ۵۴۰ هزار تن رسید

مهر | استان‌ها | دوشنبه، 09 مهر 1403 - 19:18
خرم‌آباد - رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: میزان برداشت گندم در این استان از ۱۲۳ هزار تن به حدود ۵۴۰ هزار تن رسیده است.
استان،كشاورزي،گردشگري،جهاد،محصولات،اداره،سازمان،زراعي،راستاي ...

به گزارش خبرگزاری مهر، سید عماد شاهرخی در سخنانی، اظهار داشت: به لطف خدا در راستای تولید پایدار و امنیت غذایی دستاوردهای بزرگی در سه سال گذشته داشته‌ایم، به طور مثال برداشت گندم در سه سال اخیر از ۱۲۳ هزار تن به حدود ۵۴۰ هزار تن رسیده که ۴.۳ برابر شده است، این در حالی است که میانگین تولید گندم در کشور سه برابر شده است.
وی گفت: امروز شاهد برگزاری کاروان ترویج بهره‌وری الگوی کشت محصولات زراعی پاییزه ۱۴۰۴-۱۳۰۳ به‌صورت هم‌زمان در سطح استان و کشور برای انتقال آخرین یافته‌های علمی به تولیدکنندگان و کشاورزان هستیم، اگر انتقال‌یافته‌های به‌نژادی و به زراعی، استفاده از بذور اصلاح شده، ادوات مکانیزه، زمان کاشت مناسب، زمان مبارزه با عوامل خسارت‌زا و کاهش ضایعات برداشت به‌درستی انجام شود قطعاً شاهد افزایش تولیدات بخش کشاورزی در استان خواهیم بود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، افزود: یکی از برنامه‌های بسیار مهمی که سازمان جهاد کشاورزی استان با همکاری استانداری، اداره کل میراث‌فرهنگی و گردشگری، اداره کل محیط‌زیست، امور آب و سایر دستگاه‌های مرتبط در دست اقدام است، توسعه گردشگری کشاورزی است که طی دو سال اخیر پیشرفت خوبی در استان داشته است، لذا باتوجه‌به استعدادیابی و ظرفیت‌سنجی که در استان انجام شده به دنبال استفاده بیشتر از طبیعت خدادادی و محصولات متنوع زراعی و باغی استان در فصول مختلف هستیم که این امر می‌تواند به رونق‌بخش کشاورزی استان، محیط‌زیست و توسعه گردشگری کمک شایانی کند.
شاهرخی، تصریح کرد: در راستای این هدف چندین جشنواره مشترک برای محصولاتی نظیر گردو، انار، انجیر و سیب با همکاری اداره کل میراث‌فرهنگی و گردشگری انجام شده که هر ساله این جشنواره‌ها به‌صورت عمومی برگزار شده و هم‌زمان به‌صورت بر خط از شبکه برکت نیز پخش می‌شود که این اقدام مشترک باعث شده هم محصولات کشاورزی مناطق مختلف استان در معرض دید عموم قرار بگیرد و هم باعث توسعه و رونق محصولات صنایع تبدیلی و تکمیلی در حوزه گردشگری شود.
وی بیان داشت: اجرای چنین برنامه‌هایی باعث شده خیلی از استعدادهایی که قبلاً نادیده گرفته می‌شد در چند سال اخیر شناسایی شده و از آنها در راستای توسعه‌بخش کشاورزی و گردشگری بهره‌برداری شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، ابراز امیدواری کرد که با همکاری بیشتر سازمان جهاد استان و اداره کل میراث‌فرهنگی بتوان شاهد رونق و پویایی هرچه بیشتر در حوزه کشاورزی و گردشگری استان بود.