خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 09 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

حزب‌الله لبنان برای نخستین بار با موشک نور به سرزمین‌های اشغالی حمله کرد

باشگاه خبرنگاران | بین‌الملل | دوشنبه، 09 مهر 1403 - 19:46
حزب‌الله لبنان با حمله موشکی به یک شهرک صهیونیست‌نشین در شمال فلسطین اشغالی از موشک جدید خود با نام «نور» کرد.
موشك،لبنان،قرار،صهيونيست،نشين،صهيونيستي

به نقل از رسانه جنگ مقاومت اسلامی لبنان، حزب الله لبنان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که شهرک صهیونیست نشین کفرگلعادی را با موشک هدف قرار داده است.
در حالی که رژیم صهیونیستی مدعی نابودی بخش عمده‌ای از قدرت موشکی حزب‌الله است، مقاومت اعلام کرد که شهرک صهیونیست نشین کفر گلعادی را با موشک هدایت شونده نور مورد هدف قرار داده است.
برخی منابع گزارش دادند که این موشک، بالستیک است.
از سوی دیگر، منابع رسانه‌ای فلسطینی اعلام کردند که دست کم چهار موشک به اطراف پایگاه کیلع در بلندی‌های اشغالی جولان اصابت کرده است، اما پیش از آن هیچ آژیری به صدا در نیامده است.
ارتش رژیم صهیونیستی صبح دوشنبه دوم مهر حملات گسترده به مناطق مختلف جنوب لبنان را آغاز کرد که تا این لحظه نیز همچنان ادامه دارد.
طبق گزارش وزارت بهداشت لبنان، این حملات تا این لحظه صد‌ها شهید و هزاران زخمی برجای گذاشته است.
حزب‌الله لبنان نیز در مقابل هدف قرار گرفتن غیرنظامیان در این کشور سکوت نکرد؛ عملیات‌های خود علیه مواضع و شهرک‌های صهیونیست نشین در شمال فلسطین اشغالی را در دستور کار قرار داد و طی روز‌ها و ساعت‌های گذشته با پرتاب ده‌ها موشک مواضع رژیم صهیونیستی را موشک باران کرد.
منبع: ایرنا