خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 09 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

عدم رعایت الگوی کشت مشکلات فراوانی برای کشاورز ایجاد می‌کند - تسنیم

تسنیم | استان‌ها | دوشنبه، 09 مهر 1403 - 19:53
مدیرجهاد کشاورزی شهرستان کرج گفت: کشاورزان باید بدانند اگر براساس الگوی کشت فعالیت نداشته باشند مشکلات فراوانی خواهند داشت.
كشاورزي،كشت،الگوي،محصولات،كرج،شهرستان،استان،توليد،زراعي

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، سید محسن موسوی بعد از ظهر امروز در مراسم کاروان ترویجی بهره‌وری الگوی کشت محصولات زراعی که در سالن جلسات تعاونی روستایی برگزار شد، اظهار کرد: این برنامه در راستای اهداف وزارت جهاد کشاورزی در راستای تأمین امنیت غذایی و در جهت ایجاد الگوی کشت برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه بیش از 7 هزار اراضی زراعی و باغی در شهرستان کرج وجود دارد که نیاز است در این بخش کشاورزی استان را هدفمند انجام دهیم، افزود: الگوی کشتی که تدوین شده است در آن فاکتورهایی وجود دارد که با تحقیقات محققین و همکاری جهاد کشاورزی استان در نظر گرفته شده و مشخص شده چه محصولاتی در اراضی کشت استان انجام شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج با بیان اینکه در استان از نظر آب که یکی از بزرگترین فاکتورها در حوزه کشاورزی بوده دچار مشکل هستیم، عنوان کرد: کشاورزان باید بدانند اگر براساس الگوی کشت فعالیت نداشته باشند مشکلات فراوانی خواهند داشت و از میزان منابع آبی که وجود دارد باید به نحو احسن استفاده کنند.
وی با بیان اینکه افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی در تولید محصولات کشاورزی و استفاده‌های بهینه از ارکان اصلی جزو کارهایی است که باید کشاورز به آن اهمیت دهد، گفت: برنامه کاروان ترویجی بهره‌وری الگوی کشت محصولات زراعی در شهرستان کرج امروز همرا با 5 شهرستان دیگر و همزمان در سراسر کشور برگزار شد.
موسوی بیان کرد: برنامه‌های مختلفی در این برنامه با کشاورزان در میان گذاشته می‌شود و کشاورزان باید با استفاده از دانش و تجربه‌ای که امروز کسب می‌کنند بتوانند در تولید و زراعت خود در سال جاری به پیشرفت‌های خوبی دست پیدا کنند.
یکی از اولویت‌های اصلی در تأمین امنیت غذایی که بسیار مهم نیز بوده تولید محصولات اساسی غلات مانند گندم، جو و بعد از آن تولید محصولات علوفه ای برای تامین دام بوده که دارای همیت فراوانی به شمار می‌رود.
انتهای پیام/