خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 09 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

فرهنگ صلح و سازش در استان اردبیل گسترش یافته است

تسنیم | استان‌ها | دوشنبه، 09 مهر 1403 - 19:53
رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: در سال های اخیر فرهنگ صلح و سازش در استان اردبیل گسترش یافته و این پرچم با قدرت برافراشته شده است.
صلح،اردبيل،جامعه،ياران،سازش،استان،اخلاص،اختلاف،جايگاه،گسترش، ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، حجت‌الاسلام حسین کثیرلو عصر دوشنبه در همایش صلح یاران در اردبیل اظهار کرد: آثار پرخیر و برکت صلح و سازش را در جامعه به ویژه نظام خانواده شاهد هستیم که به کاهش اختلاف بین زن و شوهر و طلاق منجر شده است.
وی تصریح کرد: اردبیل با داشتن سبقه فرهنگی و معنوی به عنوان دارالارشاد و دارالمؤمنان شایسته گسترش فرهنگ صلح و وجود صلح یارانی است که در این مسیر گام برداشته و به گسترش سیره و سلوک مهربانی، صلح، صفا و صمیمیت در جامعه کمک می‌کنند.
رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: کاری که امروز صلح یاران در برقراری صلح و آرامش در بین خانواده‌ها، کاهش طلاق، جلب رضایت اولیای دم در موضوع قصاص و دیگر موضوعات و مسائل قضایی انجام می‌دهند، قابل تقدیر است و به یقین این همکاری قضات، کارکنان شورای حل اختلاف و صلح یاران در این مسیر می‌تواند آثار پرخیر و برکتی را به همراه داشته باشد.
کثیرلو افزود: در سال‌های اخیر صلح و سازش در استان اردبیل جایگاه خود را پیدا کرده و دیگر این موضوع در استان غریبه نیست بلکه در راستای تقویت این امر از ظرفیت رسانه‌ها و تلاشگران عرصه خبر و اطلاع‌رسانی نیز استفاده شده است.
وی تعبیر امام موسی کاظم(ع) را نسبت به صلح یاران خاطرنشان کرد و ادامه داد: در آموزه‌های دینی کمتر به عنوان طوبی اشاره شده، مگر آن که امر الهی با محتوای دینی مورد توجه قرار گیرد که امام موسی کاظم (ع) نیز مصلح بین مردم را دارای اجر و ثواب بی‌پایان دنیوی و اخروی معرفی کرده است.
رئیس کل دادگستری استان اردبیل اضافه کرد: این تعبیر مصلح و سازش‌دهنده بین گروه‌های مختلف جامعه برازنده صلح یاران است و ضرورت دارد مسئولان و متولیان امر قدر این ظرفیت مردمی را بدانند که بی‌ادعا و بدون تمنای مالی تلاش می‌کنند تا به گسترش فرهنگ صلح و سازش و کاهش اختلافات در جامعه اعم از اختلاف مالی، خانوادگی و سایر حوزه‌ها کمک کنند.
کثیرلو بیان کرد: جایگاه مصلحان، جایگاه بسیار رفیع و مسئولیت خطیر است که باید با مؤلفه اخلاص مورد توجه قرار گیرد چرا که اگر در اعمال ما اخلاص نباشد، هیچ بهره‌‌ای از آن نخواهیم برد.
در کنار اخلاص در کارها، ضرورت دارد تا وظیفه‌شناس باشیم و در این مقطع حساس به وظیفه خود در قبال جامعه، پدر و مادر، همشهریان، همسایه‌ها و دوستان عمل کرده و به قوام بخشی نظام جامعه بیش از هر زمان دیگر با مؤلفه صلح و سازش و صفا و صمیمیت کمک کنیم.
انتهای پیام/131