خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 09 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

اجرای فضای سبز در حریم مسجد کبود تبریز آغاز شد

مهر | استان‌ها | دوشنبه، 09 مهر 1403 - 20:07
تبریز-مدیرکل ‌میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی از آغاز عملیات ایجاد فضای سبز در محوطه و اطراف مسجد کبود خبر داد.
مسجد،گردشگران،حريم،تاريخي،اجراي،فرهنگي،كبود

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد حمزه‌زاده روز دوشنبه با اشاره به اهمیت حفظ حریم آثار باستانی گفت: سه هزار و ۵۰۰ متر از محوطه حریم این مسجد با همکاری اداره کل میراث فرهنگی و شهرداری منطقه ۸ در حال محوطه سازی و اجرای فضای سبز است.
وی ادامه داد: در سالیان گذشته، این منطقه با اجرای طرح‌های غیرمجاز به پاساژ تبدیل می‌شد که با ورود و نظارت دقیق میراث‌فرهنگی، این روند متوقف شده و اکنون مقرر است این محل به محیطی مناسب برای گردشگران و جامعه محلی تبدیل شود.
حمزه زاده افزود: هدف از این اقدام، ایجاد فضایی زیبا و دلنشین برای مردم و گردشگران و حفظ هویت تاریخی این بنای ارزشمند است و با اجرای این پروژه، علاوه بر ارتقا زیبایی‌های شهری، به‌زودی محوطه‌ای مناسب برای تفریح و استراحت شهروندان و گردشگران در جوار مسجد کبود فراهم خواهد شد.
وی تأکید کرد: اجازه نخواهیم داد ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم تاریخی مسجد کبود (گوی مسجد) صورت گیرد، زیراکه این اقدامات علاوه بر تهدید ارزش‌های فرهنگی و تاریخی این بنای باستانی، میراث‌فرهنگی تبریز را نیز به خطر می‌اندازد و از منظر ضوابط اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، هرگونه تعرض به آن، غیرقابل قبول است.