خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 10 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

الگوی «مدرسه تراز سند تحول بنیادین» در مدارس اجرا می‌شود

مهر | استان‌ها | دوشنبه، 09 مهر 1403 - 21:41
قزوین- معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: یکی از برنامه‌ها و راهکارهای جدی تدوین شده در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، الگوی «مدرسه تراز سند تحول بنیادین» است.
آموزش،مدارس،پرورش،تحول،بنيادين،سند،ايجاد،سيد،مهر،نصرالله،كاظ ...

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد مهدی کاظمی در نشست مشترک اعضای شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش و رؤسای نواحی و مناطق استان قزوین با تسلیت به مناسبت شهادت سید مقاومت اظهار کرد: «شهید سید حسن نصرالله» شخصیتی عالم، مجاهد، عارف و شجاعی بودند که در خط مقدم مقابله با دشمنان اسلام به ویژه با رژیم صهیونیستی ایستاد و به نوعی می‌توان گفت بخشی از آرامش و امنیتی که امروز ما در کشور داریم حاصل مجاهدت‌های این شهید بزرگوار است.
وی افزود: قطعاً بعد از شهادت سید حسن نصرالله، همان طوری که رهبر معظم انقلاب فرمودند راه آن شهید بزرگوار گسترده‌تر و محکم‌تر ادامه خواهد داشت و ما به زودی شاهد پیروزی جبهه مقاومت و مسلمانان در مقابل استکبار جهانی به ویژه آمریکا و باند تروریستی رژیم صهیونیستی خواهیم بود.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به پیام رهبر انقلاب در خصوص اتفاقات اخیر لبنان گفت: ما در آموزش و پرورش وظیفه داریم از هر ظرفیتی برای تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب استفاده کنیم و مساله جهاد تبیین و ایجاد آمادگی در نسل نوجوان را با معرفی هر چه بهتر شخصیت سید حسن نصرالله و ایجاد خروش در نسل نوجوان برای مقابله با رژیم صهیونیستی ایجاد کنیم.
وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اجرای پروژه مهر و بازگشایی مدارس بیان کرد: آموزش و پرورش استان قزوین برای ارتقای نظام تعلیم و تربیت بسیار تلاش می‌کند، به ویژه اینکه مهر ماه سال ۱۴۰۳ با همت همه همکاران با کمترین چالش آغاز شد و امیدواریم سال تحصیلی جدید، سالی موفق و پویا برای همه دانش‌آموزان باشد.
کاظمی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش لزوماً موظف به آموزش دانش‌آموزان نیست بلکه مباحث تربیتی هم از اهم موضوعاتی است که باید در این نهاد بدان تمرکز و پرداخته شود.
وی ادامه داد: با برنامه ریزی صورت گرفته برای جذب نیروی انسانی در سال گذشته و امسال، خوشبختانه با چالشی در زمینه کمبود نیروی معلم و ساماندهی نیروی انسانی در سطح استان قزوین مواجه نشدیم.
اجرایی سازی سند تحول بنیادین مهمترین هدفی است که در مدارس باید دنبال شود
این مسؤول با بیان اینکه جریان تعلیم و تربیت با آغاز مهر شروع می‌شود اما حرکت اصلی پس از بازگشایی مدارس رقم می‌خورد، گفت: اجرایی سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مهمترین هدفی است که در مدارس باید دنبال شود.
وی عنوان کرد: تحول یک امر کاملاً تدریجی است و نیازمند آن است که همه ارکان آموزش و پرورش از مسؤولان گرفته تا کادر اجرایی و مدیران و معلمان مدارس به عنوان بازوان اصلی تحول آفرینی به یک درک مشترک در امر تحول برسند.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: برای تحقق مساله مهم تحول در نظام آموزش و پرورش باید یک عزم ملی در مدارس ایجاد کنیم که نیازمند برنامه ریزی می‌باشد و راهکار این امر در نقشه راه سند تحول بنیادین پیش‌بینی شده است.
وی تاکید کرد: یکی از برنامه‌ها و راهکارهای جدی تدوین شده در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، الگوی «مدرسه تراز سند تحول بنیادین» است که برای این امر ۲۰ درصد مدارس عادی دولتی و ۵۰ درصد مدارس خاص اعم از نمونه، شاهد، سمپاد و غیردولتی در این طرح برای امسال در اولویت قرار گرفتند که باید این الگو به شکل جدی در مدارس اجرا شود و نیاز به توانمندسازی مدیران و معلمان دارد.
کاظمی با تاکید براینکه خلاقیت و نوآوری باید با برنامه‌ریزی درست در دانش‌آموزان ارتقا پیدا کند تا موجب شکوفاسازی استعدادها شود، افزود: در این راستا باید مدیران با ایجاد محیط‌های متنوع یادگیری تلاش کنند تا تربیت چند ساحتی در مدارس محقق شود.
وی در پایان گفت: از جمله محیط‌های متنوع یادگیری پژوهش‌سراها، آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها می‌باشد که باید روی این مراکز آموزشی تمرکز شود همچنین ضرورت دارد مسؤولان در مدارس حضور و نظارت جدی داشته باشند تا از نزدیک شاهد اقدامات انجام شده در مدارس باشند.