خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 10 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

آلمان خانواده‌های کارکنان سفارت خود را از منطقه خارج می‌کند

مهر | بین‌الملل | دوشنبه، 09 مهر 1403 - 21:46
با تداوم تنش‌آفرینی‌های رژیم صهیونیستی، آلمان اعلام کرد که خانواده‌های کارکنان سفارت خود را از منطقه خارج می‌کند.
لبنان،خارجه،آلمان،وزارت،غيرضروري،پرسنل،خروج

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه تلویزیونی یورو نیوز، وزارت خارجه آلمان امروز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور خروج هوایی پرسنل غیرضروری و خانواده‌های کارکنان سفارتخانه‌های خود از تل آویو، لبنان و کرانه باختری اشغالی را شروع کرده است.
در بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه آلمان در این خصوص آمده است: برلین با توجه به شرایط موجود، سطح بحران را طی دو روز گذشته برای نمایندگی‌های خارجی خود در بیروت، رام الله و تل‌آویو افزایش داده و اقدام به جمع‌آوری کارکنان، خانواده‌های آنها و پرسنل غیرضروری کرده است.
بیانیه وزارت خارجه آلمان در این خصوص می‌افزاید: این بدان معناست که سفارتخانه‌ها همچنان فعال هستند، اما خانواده‌های کارکنان اعزامی و سازمان‌های وابسته آلمانی و همچنین پرسنل غیرضروری در حال خروج هوایی از منطقه هستند.
وزارت خارجه آلمان همچنین اضافه کرد که پیگیر خروج شهروندان باقی مانده این کشور در لبنان است تا زمینه بازگشت آنها را با پروازهای تجاری و سایر راه‌ها فراهم کند.
برخی رسانه‌های آمریکایی مدعی‌اند که اشغالگران قدس جزئیات طرح نظامی خود برای انجام یک عملیات محدود زمینی قریب‌الوقوع در لبنان را با ایالات متحده در میان گذاشته است.
واشنگتن پست به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داد که رژیم صهیونیستی در حال برنامه ریزی یک عملیات زمینی محدود در لبنان است که ممکن است به زودی آغاز شود.