خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 10 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

توصیه انگلیس به اتباع خود برای ترک سریع لبنان

باشگاه خبرنگاران | بین‌الملل | دوشنبه، 09 مهر 1403 - 23:40
به دنبال شهادت دبیرکل حزب‌الله لبنان و تشدید تنش در غرب آسیا، وزیر خارجه انگلیس دوشنبه شب از شهروندان انگلیسی مقیم لبنان خواست این کشور را ترک کنند.
لبنان،بيروت،خارجه،كشور،رژيم،شهروندان،آلمان

همزمان با تشدید اوضاع در غرب آسیا و احتمال بالای حمله زمینی قوای رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان، وزیر خارجه انگلیس از شهروندان این کشور در لبنان خواست این کشور را ترک کنند.
به گزارش شبکه خبری «اسکای نیوز» «دیوید لامی» وزیر خارجه انگلیس از شهروندان انگلیسی خواست که به سرعت خاک لبنان را ترک کنند.
پس از شهادت سید حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله لبنان در حملات رژیم صهیونیستی به بیروت، نگرانی‌ها در مورد افزایش تنش در خاورمیانه وجود دارد.
دولت آلمان نیز غروب دوشنبه به وقت تهران اعلام کرد که یک هواپیمای نیروی هوایی را به لبنان فرستاده تا برخی کارکنان سفارت این کشور در بیروت و وابستگان آنها را خارج کند.
قرار است برخی شهروندان آلمانی مقیم بیروت که واجد شرایط پزشکی هستند نیز از این شهر خارج شوند.
در بیانیه مشترک وزارت خارجه و دفاع آلمان آمده است: «یک هواپیمای ای ۳۲۱ نیروی هوایی امروز برای خروج همکاران و خانواده‌های‌شان به بیروت پرواز کرد».
آنالنا بائربوک، وزیر خارجه آلمان در روز‌های گذشته گفت که حملات (رژیم) اسرائیل به لبنان می‌تواند باعث بی‌ثباتی این کشور شود و این ممکن است خطرات امنیتی بزرگ‌تری برای تل‌آویو ایجاد کند.
منبع: فارس