خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 10 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

افزایش مجدد نرخ خودکشی در ایالات متحده

مشرق | بین‌الملل | سه شنبه، 10 مهر 1403 - 05:40
آمارهای جدید نشان می دهد که نرخ خودکشی در ایالات متحده پس از کاهش در طول همه گیری کرونا، مجدداً افزایش یافته است.
خودكشي،مردان،مرگ،ميزان،افزايش

به گزارش مشرق به نقل از هلث دی نیوز، مرگ و میر خودکشی به ازای هر ۱۰۰۰۰۰ نفر از ۱۴.۲ ثبت شده در سال قبل از همه گیری ۲۰۱۸ به ۱۳.۵ در سال ۲۰۲۰ کاهش یافته بود.
با این حال، در سال ۲۰۲۲، آخرین سالی که آمار در دسترس است، این میزان یک بار دیگر افزایش یافته و به ۱۴.۲ مرگ به ازای هر ۱۰۰۰۰۰ آمریکایی رسیده است.
کارشناسان مرکز ملی آمار بهداشت نوشتند: «از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۸، میزان کل مرگ‌های خودکشی ۳۰ درصد افزایش یافت و از ۱۰.۹ مرگ به ازای هر ۱۰۰۰۰۰ نفر جمعیت استاندارد به ۱۴.۲ رسید.»
محققان با نگاهی به داده‌های نهایی سال ۲۰۲۲ از سیستم ملی آمار حیاتی، تغییراتی در مرگ خودکشی بر اساس سن، جنسیت و روش مورد استفاده پیدا کردند.
در بین مردان، این میزان در بین پسران و مردان جوان ۱۰ تا ۲۴ ساله بین سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ تا حدودی کاهش یافت، اما در میان مردان بالای ۲۴ سال افزایش یافت.
با این حال، نرخ مرگ و میر خودکشی در میان مردان به طور کلی افزایش یافته است، و طبق گزارش‌ها، نرخ خودکشی برای مردان سه تا چهار برابر نرخ خودکشی برای زنان در طول دوره بود.
در سال ۲۰۲۲، میزان مرگ و میر خودکشی در میان مردان ۲۳ مورد مرگ و میر در هر ۱۰۰۰۰۰ نفر بود، در حالی که این میزان در میان زنان ۵.۹ بود.
با این وجود، تعداد دختران و زنانی که بر اثر خودکشی جان خود را از دست داده‌اند، هنوز بیشتر از دهه‌های گذشته است.
داده‌های این مرکز نشان می‌دهد که اووردوز مواد، روش اصلی خودکشی برای زنان بین سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۵ بود، اما در سال ۲۰۲۲، استفاده از اسلحه‌های گرم رایج‌ترین روش استفاده شده بود.
نویسندگان گزارش می‌گویند که این روند در میان پسران و مردان آشکارتر بود: «نرخ خودکشی ناشی از سلاح گرم در میان مردان از ۱۰.۳ در هر ۱۰۰۰۰۰ نفر در سال ۲۰۰۶ به ۱۳.۵ در سال ۲۰۲۲ افزایش یافت.»