خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 10 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

داور کویتی بازی پرسپولیس قضاوت خوبی داشت/ یک پنالتی باید به نفع استقلال گرفته می‌شد

باشگاه خبرنگاران | ورزشی | سه شنبه، 10 مهر 1403 - 08:12
کارشناس داوری درباره قضاوت بازی سرخابی‌ها مقابل حریفان قطری و ازبکی توضیحاتی را بیان کرد.
داور،پاختاكور،استقلال،بازيكن،بازي،خطا،السد،قضاوت،پرسپوليس

نوذر رودنیل کارشناس داوری در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره قضاوت عبدالله جمالی داور کویتی بازی پرسپولیس و پاختاکور در هفته دوم لیگ نخبگان آسیا اظهار کرد: اخطار‌هایی که داور کویتی داد صحیح بودند و قضاوت خوبی هم داشت، چون تیم‌ها با هم بازی می‌کردند و کاری به هم نداشتند و تماشاگران هم خیلی منظم بودند و داور هم دردسر زیادی نداشت و راحت قضاوت کرد.
هر ۲ گل پرسپولیس و پاختاکور صحیح بودند.
او افزود: نکته مهم این است که در دقیقه ۷۷ بازی روی بازیکن پاختاکور خطای پنالتی شد، اما قبلش آفساید اعلام شد در چنین مواقعی تخلف اول حساب می‌شود و تخلف دوم حساب نمی‌شود.
با توجه به اینکه بازیکن پاختاکور در موقعیت آفساید صاحب توپ شد و بعد دروازه بان پرسپولیس خطایی روی او انجام داد به خاطر همین آفساید بازیکن پاختاکور به درستی گرفته شد.
در دقیقه ۹۰+۲ خطا به نفع پاختاکور صحیح بود و این خطا بیرون از محوطه جریمه رخ داد.
دقیقه ۹۰+۳ روی کنعانی زادگان خطا شد و بازیکن حریف او را گرفت و باید داور مسابقه خطا را اعلام می‌کرد منتهی با فاصله صورت گرفت.
قانون هم می‌گوید وقتی داور مسابقه آوانتاژ داداما اگر بعد از ۳ ثانیه بازیکن به توپ نرسید باید داور خطا را اعلام کند که متاسفانه داور مسابقه این کار را انجام نداد.
رودنیل گفت: من وقتی زمین و نور بازی السد قطر برابر استقلال را دیدم خیلی حسادت کردم.
از آن طرف کیفیت زمین بازی پرسپولیس و پاختاکور خوب نبود و نورش هم به اندازه کافی نیست و نمی‌دانم چرا این اتفاق افتاده است.
کارشناس داوری درباره قضاوت داور بازی استقلال و السد قطر بیان کرد: در دقیقه ۹۰+۵، مدافع شماره ۵ تیم السد قطر، مهاجم استقلال را در محوطه جریمه بغل کرد و به طور حتم داور مسابقه باید خطای پنالتی به نفع استقلال اعلام می‌کرد.
حسینی گلر استقلال در محاسبات خود اشتباه کرد و به مهاجم السد خورد و خطایی بازیکن حریف نکرد و توپ به مشت حسینی خورد و به درون دروازه استقلال رفت و گل درست بود.
خطای پنالتی به نفع استقلال هم واضح بود.
خبرنگار: مریم طایفه