خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 10 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

مراسم بزرگداشت شهید سید حسن نصرالله در آب‌پخش برگزار شد

مهر | استان‌ها | سه شنبه، 10 مهر 1403 - 08:12
بوشهر- مراسم بزرگداشت شهید مقاومت سید حسن نصرالله و شهادت جمعی از فرماندهان جبهه مقاومت در آب‌پخش برگزارشد.
تقوي،نيا،حزب،الله،ايران،سوريه،سيد،دفاع،اظهار،شهادت،مقاومت،حس ...

به گزارش خبرنگار مهر، کارشناس مسائل بین الملل دوشنبه شب در مراسم بزرگداشت شهادت شهید مقاومت سید حسن نصرالله و شهادت جمعی از فرماندهان جبهه مقاومت در حسینیه حضرت علی اکبر علیه السلام محله بهرام آباد شهر آب پخش اظهار داشت: سید حسن وقتی جنگ شروع شد ۲۰ ساله بود، به ایران آمد و به عنوان یک بسیجی ثبت نام کرد زیرا ایران را ام القری می‌دانست.
علیرضا تقوی نیا افزود: او شخصیتی بصیر بود در جبهه‌های جنگ فعال بود، وقتی که خمینی در اوایل جنگ ایشان را دیدند به توانایی‌هایش پی برد و در ۱۹ سالگی مسئول وجوحات امام خمینی در لبنان بود.
تقوی نیا افزود: شهید نصرالله وقتی یک شخصیت عادی و فاقد سمت خاصی بود، برای جمهوری اسلامی ایران در دفاع مقدس به جبهه رفت؛ او شخصیتی هوشمند و زیرک بود و در ۳۲ سالگی دبیر کل حزب الله لبنان شد.
وی گفت: حزب الله در ابتدای دبیرکلی ایشان گروه کوچکی بود و با مدیریت سید توانست به یک قدرت منطقه‌ای تبدیل شود.
تقوی نیا ابراز داشت: سید حسن نقل می‌کنند من و حاج قاسم رفتیم خدمت مقام رهبری رفتیم و گزارش تقریباً سقوط سوریه اطلاع دادیم و نظر مقام معظم رهبری در دفاع از سوریه و بشار اسد دادند و ما هم از سوریه و بشار اسد دفاع کردیم و نگذاشتم که سوریه سقوط کند.
تقوی نیا اظهار داشت: از ویژگی‌های بارز ایشان ولایتمداری ایشان بود و تابع محض ولایت فقیه مقام معظم رهبری بودند.
وی افزود: رئیس جمهور صادقانه فرمودند، آمریکا ما را فریب داد و در جواب دادن به خونخواهی شهید اسماعیل هنیه و این نتیجه اعتماد به آمریکا است و برخی جاها انقلابی عمل کنیم.
کارشناس مسائل بین اللمل اظهار داشت: وقتی فرمان ولی زمان روی زمین بماند، اگر اسرائیل در ما ضعف ببیند به ایران حمله خواهد کرد و از لاک دفاعی باید بیرون بیاییم.
تقوی نیا افزود: حزب الله بیش از ۱۰۰ هزار نیروی مجهز دارند و ساختاری که تدوین شده است به گونه‌ای است که با شهادت فرمانده هان آن آسیب نمی بیند.
ساختار موزائیکی دارد و روی زمین برتری با حزب الله است و منتظر حمله زمینی اسرائیل هستند.
وی اظهار داشت: ما باید به عنوان عمق استراتژیک محور مقاومت از حزب الله که سنگر دفاع ایران است حمایت کامل کنیم.
تقوی نیا ابراز داشت: باید نفوذ را جدید بگیریم و از لحاظ اطلاعاتی نفوذ کردن و مواظب تله جنگی باشید و نقطه قوت ما نظامی است ما باید از نقطه قوت خود به آنها پاسخ دهیم.
از لحاظ نظامی مشکلی نداریم.