خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 10 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

سه استاد دانشگاه بجنورد در فهرست دانشمندان برتر جهان قرار گرفتند

مهر | استان‌ها | سه شنبه، 10 مهر 1403 - 08:12
بجنورد_ معاون پژوهش وفناوری دانشگاه بجنورد گفت: نام سه عضو هیئت علمی دانشگاه بجنورد در فهرست دانشمنـدان و پژوهشگران پر استناد ۲ درصد بـرتـر جهان قرار گرفتند.
دانشگاه،هيئت،پژوهشگران،فهرست،عضو،علمي

موسی شاکری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر عنوان کرد: نام سه عضو هیئت علمی دانشگاه بجنورد در فهرست دانشمنـدان و پژوهشگران پر استناد ۲ درصد بـرتـر جهان قرار گرفتند.
وی در ادامه افزود: این لیست بر پایه آخرین یافته‌های پروژه مشترک انتشارات الزویر و گروهی از پژوهشگران دانشگاه استنفورد در سپتامبر ۲۰۲۴ تهیه شده است و به «فهرست دانشگاه استنفورد» معروف است، در تازه‌ترین بروز رسانی در مهرماه ۱۴۰۳ منتشر شده است.
وی ادامه داد: امین جاجرمی، عضو هیئت علمی گروه مهندسی برق، حسن سجادی، عضو هیئت علمی گروه مهندسی مکانیک و امین امیری دلویی، عضو هیئت علمی گروه مهندسی مکانیک این دانشگاه در این لیست قرار گرفتند.
وی گفت: این فهرست، عملکرد استنادی نویسندگان را بر اساس بروندادهای پژوهشی منتشر شده آنان در بازه زمانی سال‌های ۱۹۹۶ تا ۲۰۲۳، در ۲۲ حوزه اصلی و ۱۷۴ حوزه فرعی تحلیل کرده و نویسندگانی را که در زمره پژوهشگران پر استناد دو درصد برتر جهان قرار دارند، معرفی می‌کند.
شاکری افزود: این پایگاه در هر نسخه، دو فهرست از پژوهشگران پر استناد دو درصد برتر جهان را منتشر می‌کند.
معاون پژوهشی دانشگاه بجنورد در تشریح تفاوت این دو فهرست‌ها عنوان کرد: یکی از فهرست‌ها شامل استنادهای دریافتی در یک سال اخیر و دیگری شامل استنادهای دریافتی از سال ۱۹۹۶ به بعد است.