خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 10 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

عضویت جمهوری اسلامی ایران در پیمان‌ها و سازمان‌های مهم منطقه‌ای اهمیت دارد

باشگاه خبرنگاران | سیاسی | سه شنبه، 10 مهر 1403 - 08:24
عارف گفت: در سفر به ارمنستان تلاش می‌کنیم در راستای افزایش روابط دو جانبه و چندجانبه و همچنین حضور در نظام‌های مشترک حضور جدی داشته باشیم.
اوراسيا،اقتصادي،ارمنستان،اتحاديه،شركت،روساي

محمدرضا عارف دقایقی قبل پیش از عزیمت به ارمنستان به منظور شرکت در نشست روسای دولت‌های عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا و در جمع خبرنگاران، شرکت در نشست روسای دولت‌های عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا و دیدار و گفتگو با برخی از نخست وزیران کشور‌های شرکت کننده در این اجلاس در زمینه مسایل دوجانبه و چند جانبه و همچنین محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونسیتی را از اهداف این سفر یک روزه برشمرد.
معاون اول رئیس جمهور گفت: در این سفر تلاش می‌کنیم در راستای افزایش روابط دو جانبه و چندجانبه و همچنین حضور در نظام‌های مشترک و چند جانبه منطقه‌ای حضور جدی داشته باشیم.
وی افزود: روند عضویت جمهوری اسلامی ایران در پیمان‌ها و سازمان‌های مهم منطقه‌ای و بین المللی همانند شانگهای و بریکس انجام شده است و در سفر امروز به ارمنستان پیشنهاد عضویت در اوراسیا که سازمانی مهم و بازار بزرگی در زمینه‌های تجاری و اقتصادی است را اعلام می‌کنیم.
معاون اول رئیس جمهور صبح امروز (سه‌شنبه) به عنوان مهمان ویژه در صدر هیاتی و با دعوت نخست وزیر ارمنستان رئیس دوره‌ای اتحادیه اقتصادی اوراسیا به منظور شرکت در نشست روسای دولت‌های عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا، عازم ایروان پایتخت ارمنستان شد.