خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 10 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

۸ پهپاد اوکراینی در منطقه «بلگورود» سرنگون شدند

مهر | بین‌الملل | سه شنبه، 10 مهر 1403 - 10:40
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که سامانه‌های پدافند هوایی این کشور 8 پهپاد اوکراینی را در منطقه مرزی «بلگورود» رهگیری و منهدم کردند.
روسيه،دست،نظامي،گروه،اوكراين

به گزارش خبرگزای مهر به نقل از اسپوتنیک، در ادامه حملات پهپادی ارتش اوکراین در خاک روسیه، وزارت دفاع روسیه امروز سه‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که سامانه‌های پدافند هوایی نیروهای مسلح این کشور دیشب در منطقه مرزی «بلگورود» ۸ پهپاد مهاجم اوکراینی را رهگیری و سرنگون کردند.
وزارت دفاع روسیه دیروز دوشنبه نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد نیروهای ارتش این کشور در ادامه پیشروی خود در منطقه جمهوری خلق دونتسک، کنترل شهر «نلیپوفکا» را به دست گرفتند.
روز یکشنبه هم رسانه‌های روسی اعلام کردند که گروه جنگی زاپاد روسیه کنترل روستای ماکیوکا در جمهوری لوهانسک را به دست گرفته است.
بنا بر گزارش وزارت دفاع روسیه، نیروهای مسلح اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته هزار و ۹۵۶ نظامی خود را در نبرد با نیروهای روسیه از دست داده اند.
در درگیری در محور عملیاتی گروه تسنتر روسیه، کی یف ۶۲۰ نظامی، یک تانک و یک انبار اسلحه از دست داده است.
بنا بر این بیانیه، در محور عملیاتی گروه نبرد یوگ روسیه هم ارتش اوکراین ۶۱۰ نظامی دیگر را از دست داد.
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ارتش اوکراین در درگیری با گروه نبرد زاپاد روسیه تا ۴۵۰ نظامی و سه انبار اسلحه و در درگیری در محور عملیاتی گروه وستوک ۱۳۵ نظامی را از دست داده است.