خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 10 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

تفاهم نامه مثلث طلایی گردشگری ایران تجدید می‌شود

مهر | استان‌ها | سه شنبه، 10 مهر 1403 - 10:41
یزد- رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: تفاهم‌نامه‌ مثلث طلایی گردشگری ایران در روز دوازدهم مهرماه تجدید می‌شود.
گردشگري،شهر،يزد،تفاهم،شيراز،نامه

به گزارش خبرنگار مهر، عزیزالله سیفی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه این تفاهم نامه با حضور شهرداران و روسای شوراهای اسلامی شهر اصفهان، شیراز و یزد، در شیراز تجدید می‌شود، گفت: چندین سال است که این سه شهر به عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران در راستای توسعه گردشگری و تورهای گردشگری تعامل دارند.
وی افزود: با تبلیغات رسانه‌ای مناسبی که در دنیا صورت گرفته و بعد از ثبت جهانی یزد، این سه شهر که از سابقه گردشگری برخوردار بودند به عنوان مثلث طلایی گردشگری، در راستای ارتقای فعالیت گردشگری خود هستند.
سیفی تصریح کرد: با ایجاد این تفاهم نامه، علاوه بر ارتقای گردشگری و ایجاد پل گردشگری و علمی بین اصفهان، شیراز و یزد، در سایر بخش‌ها نیز همکاری‌های متقابلی صورت می‌پذیرد.
رئیس شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: بهبود در زمینه صنایع دستی، اجرای برنامه‌های فرهنگی رسانه‌ای و توسعه ظرفیت‌های بین المللی و مشارکت با بخش خصوصی تعدادی از هدف‌های تفاهم نامه مثلث طلائی گردشگری است.
وی گفت: اصفهان، شیراز و یزد جزو پنج شهر هوشمند ایران هستند و در قالب این تفاهم نامه تبادل نظر برای توسعه روند شهر هوشمند با بحث‌های علمی، پژوهشی و هوشمند سازی نیز صورت می‌گیرد.