خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 10 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

درخواست حمایت از آوارگان لبنان توسط رییس جمعیت هلال احر

مهر | اجتماعی و حوادث | سه شنبه، 10 مهر 1403 - 10:52
معاون حوزه بین الملل جمعیت هلال احمر گفت: رئیس جمعیت هلال احمر از کمیته صلیب سرخ خواست که از کشورهای مختلف بخواهند در بحث حمایت از آوارگان لبنانی اقدام و کشورهای مختلف را هوشیار کنند.
كشورهاي،احمر،هلال،دوستانه،بشر،حقوق،كميته

به گزارش خبرنگار مهر، راضیه عالیشوندی معاون حوزه بین الملل جمعیت هلال احمر گفت: به تازگی اعضای کمیته ملی حقوق بشر دوستانه جلسه‌ای برگزار کردند که مصوباتی داشت.
یکی از آن مصوبات محکوم کردن وقایع از طریق جوامع بین المللی بود که فشارهای حقوقی و دیپلماتیک وارد کنند.
ما در حقوق بشر دوستانه پیگیر غیرنظامیانی هستیم که از جنگ متأثر می‌شوند و متولی آن هم در کشورمان هلال احمر هست.
البته نماینده‌های مختلف از دستگاه‌ها در این کمیته حضور دارند.
وی گفت: کارگروهی برای احصای موارد نقص حقوق بشر دوستانه که در لبنان اتفاق افتاده تشکیل شده تا برای جوامع حقوقی مستندسازی انجام شود.
رئیس جمعیت هلال احمر برای کمیته صلیب سرخ نامه نوشت و درخواست کرد که از کشورهای مختلف بخواهند در بحث حمایت از آوارگان اقدام و کشورهای مختلف را هوشیار کنند.
عالیشوندی بیان کرد: رئیس منطقه منا گفته که جمعیت هلال احمر ایران ما را رو سفید کرد این منطقه شامل کشورهای حوزه خلیج فارس و شمال آفریقا هست.
ما از کشورهای قدرتمند درخواست داریم به جای کمک به کشور اسرائیل و تجهیز برای اقدام تروریستی؛ بحث‌های حقوق بشر دوستانه را پیگیری کنند و جلوی نقض آن را بگیرند.
این انتظار را از کشورهای غربی و آمریکا داریم.