خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 10 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

10 درصد جمعیت خراسان جنوبی سالمند هستند

تسنیم | استان‌ها | سه شنبه، 10 مهر 1403 - 10:52
مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی از بومی سازی سند ملی سالمندان در استان خبر داد و گفت: 10 درصد جمعیت استان سالمند هستند.
سالمندان،بهزيستي،استان،نفر،نگهداري،شرفي،معلوليت

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، حسن شرفی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: 10 درصد جمعیت استان سالمند هستند، 87 هزار سالمند شامل 40 هزار نفر آقا و 47 هزار نفر خانم در استان زندگی می‌کنند که 45 هزار نفر در شهرها و 42 هزار نفر در روستاها سکونت دارند.
وی با بیان اینکه تنها سالمندانی که به دلیل کهولت سن دچار معلولیت شده‌اند تحت حمایت بهزیستی قرار می‌گیرند، افزود: یکی دیگر از شرایط مستمری‌بگیری از بهزیستی، دهک درآمدی پایین و عدم دریافت حقوق بازنشستگی است.
مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه بازنشستگان حقوق بگیری که باز هم نیازمند هستند می‌توانند از خدمات غیرمستمر بهزیستی بهره‌مند شوند، تصریح کرد: سالمندان کم‌برخورداری که خانه نشین شده و در بستر به سر می‌برند، حق پرستاری دریافت می‌کنند.
شرفی با اشاره به اعطای هزینه‌های بلاعوض مناسب‌سازی منزل و خودرو به مبلغ 40 و 30 میلیون تومان به سالمندان دارای معلولیت، تصریح کرد: 7 مرکز شبانه‌روزی نگهداری از سالمندان در استان فعال بوده که از افراد مجهول‌الهویه و بدون فرزند نگهداری می‌کنند.
وی با بیان اینکه چنانچه سالمندی دارای فرزند باشد و بخواهد در این مراکز نگهداری شود باید شهریه پرداخت کند، ادامه داد: 5 مرکز روزانه در استان پیش‌بینی کرده‌ایم؛ سند ملی سالمندان نیز در خراسان جنوبی بومی‌سازی شده است.
انتهای پیام/ 252