خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 10 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

پیش بینی برداشت 370 هزار تن انار از باغات لرستان

تسنیم | استان‌ها | سه شنبه، 10 مهر 1403 - 10:53
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از پیش بینی برداشت بیش از 370 هزار تن انار از باغات این استان خبر داد.
انار،لرستان،باغات،هكتار،تن،استان

محمدحسن کیانی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد گفت: سطح کل باغات انار در لرستان حدود 3500 هکتار است و 1200هکتار انار به‌صورت متمرکز در منطقۀ زیر تنگ سیاب وجود دارد.
او با بیان اینکه میزان تولید انار در باغات لرستان بیش از 75 هزار تن است، اضافه کرد: 3100 هکتار از باغات انار این استان بارور و مابقی غیر بارور است.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان ادامه داد: بخشی از انار تولیدی این استان در کارخانه رب‌انار تنگ‌سیاب تبدیل می‌شود و بخشی نیز توسط خانوارهای بهره‌بردار به آب انار و یا رب صنایع خانگی تبدیل می‌شود.
کیانی‌فر بیان کرد: بخش بیشتری از انار تولیدی لرستان درجه دو و درجه یک است که حدود 70 درصد این محصول به خارج از این استان صادر می‌شود.
او با تأکید به ضرورت تقویت صنایع خانگی برای فرآوری انار یادآور شد: حدود 10 هزار تن انار در سردخانه‌ها برای صادرات و یا زمان‌های خاص به بازار مصرف ارسال می‌شود.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به لزوم تشکیل اتحادیه انارکاران این استان اعلام کرد: پیش‌بینی می‌کنیم که بیش از 370 هزار تن انار امسال از باغات لرستان برداشت شود.
کیانی‌فر توضیح داد: متوسط عملکرد انار در باغات لرستان 25تن در هکتار است که این میزان در باغات سیاب به 35تن در هکتار می‌رسد و باغداران نمونه 125 تن در هر هکتار برداشت کرده‌اند.
انتهای پیام/ 644