خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 10 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

مسجد تاریخی بیگدلی اهواز مرمت می‌شود - تسنیم

تسنیم | استان‌ها | سه شنبه، 10 مهر 1403 - 10:53
اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان از مرمت مرحله نخست مسجد تاریخی بیگدلی (توحید) اهواز با بهره گیری از محل اعتبارات استانی خبر داد.
مسجد،مرمت،اهواز،بيگدلي،شبستان،درگاه

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازاهواز، اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان از مرمت مرحله نخست مسجد تاریخی بیگدلی (توحید) اهواز با بهره‌گیری از محل اعتبارات استانی خبر داد.
مسجد بیگدلی معروف به مسجد توحید واقع در انتهای خیابان آزادگان اهواز منسوب به اواخر دوره قاجار است که در پنجم تیر 1384 با شماره ثبت 11965 در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.
بهسازی نماهای بیرونی، منظر پیرامون، عایق رطوبت بام، درگاه ورودی مسجد، رانش درگاه شبستان، دفع رطوبت صعودی از بخش شبستان، برچیدن الحاقات، مرمت و همگون‌سازی نمای درون صحن مسجد و بهسازی منظر درون صحن از مواردی است که در برنامه حفاظت و مرمت این بنا درنظر گرفته شده است.
این مسجد از عناصر تشکیل‌دهنده بافت تاریخی اهواز است که نمازگزاران زیادی در آن به عبادت می‌پردازند و انتظار می‌رود با پایان عملیات مرمت و ساماندهی به یکی از بناهای قابل بازدید اهواز تبدیل شود.
انتهای پیام/