خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 10 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

ارائه مهارت‌های فنی حرفه‌ای به دانش‌آموزان کار و دانش کردستانی

مهر | استان‌ها | سه شنبه، 10 مهر 1403 - 11:01
مدیرکل اموزش فنی و حرفه‌ای کردستان از ارائه مهارت‌های فنی و حرفه‌ای به دانش آموزان شاخه کاردانش کردستانی خبر داد.
آموزش،شاخه،كردستان،فني،استان،كاردانش،دانش

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی علوی صبح سه شنبه در جلسه انعقاد تفاهمنامه همکاری با اداره‌کل آموزش و پرورش کردستان اظهار کرد: مهارت‌آموزی در ایجاد اشتغال و کار آفرینی مؤثر است و می‌تواند از میزبان بیکاری در جامعه بکاهد.
وی با بیان اینکه دانش‌آموزانی که در شاخه کاردانش تحصیل می‌کنند، می‌توانند از مزایای مهارت‌آموزی استان بهره ببرند، افزود: کارگاه‌های مراکز فنی و حرفه‌ای سطح کردستان با تجهیزات و امکانات و مربیانی که دارد می‌تواند در آموزش مؤثر دانش‌آموزان شاخه کاردانش فعالیت کند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان یادآور شد: این اداره‌کل آماده کمک به دانش‌آموزان شاخه کارودانش استان بوده و در این راستا تفاهمنامه‌ای با آموزش و پرورش منعقد می‌کند.
علوی خاطر نشان کرد: سال گذشته اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان زمینه مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان را فراهم کرد و امسال نیز همچون سنوات گذشته آماده ارائه این آموزش‌ها است.
توانمندسازی دانش‌آموزان شاخه کار و دانش با مهارت‌آموزی
مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان بیان کرد: اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان با دارا بودن کارگاه‌های آموزشی مجهز و منطبق با آخرین تجهیزات بروز و بهره‌گیری از مربیان توانمند و متخصص می‌تواند نقش مؤثری در توانمندسازی دانش آموزان کردستانی شاخه کاردانش ایفا کند.
هاشم ناظمی جلال تصریح کرد: انعقاد تفاهمنامه همکاری بین این دو اداره می‌تواند زمینه مهارت‌آموزی دانش‌آموزان شاخه کار و دانش را فراهم آورد.
گفتنی است؛ در این جلسه پیش بینی شد ۵۷ دوره آموزشی در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان به منظور ارائه آموزش‌های مهارتی به دانش آموزان شاخه کاردانش در سال تحصیلی ۱۴۰۳_۱۴۰۴ برگزار شود.