خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 10 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

مربیگری باشگاه برای من بالاتر از قهرمانی المپیک است

تسنیم | ورزشی | سه شنبه، 10 مهر 1403 - 11:12
عضو کادرفنی تیم ملی فرنگی در المپیک 2024 گفت که هیچ لذتی در کشتی برای او بالاتر از مربیگری باشگاهی نیست و حتی آن را از قهرمانی المپیک هم بالاتر می داند.
ملي،تيم،مربيگري،سني،طلا،رده،المپيك،مسابقات،كشتي،كادرفني

فرزاد ایمانعلی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درخصوص بازگشتش به باشگاه و کار سازندگی، در پی قطع همکاری با کادرفنی تیم ملی فرنگی، اظهار داشت: همیشه اتفاقات خوب در زندگی من به موقع رخ داده است.
اینکه اکنون در کادرفنی تیم ملی نیستم، به نوعی درخصوص کارم در باشگاه به نفعم تمام شد.
در مدتی که در اردوهای تیم ملی و مسابقات بودم، از کارم در باشگاهم بسیار عقب افتاده بودم.
حالا بار دیگر اینجا می‌مانم و همه تلاشم را خواهم کرد که سال آینده در تمامی رده‌های سنی تیم ملی، شاگرد داشته باشم.
وی ادامه داد: اگر به باشگاهم برنمی‌گشتم، کار از دستم درمی‌آمد، تجربه حضور در مسابقات المپیک، جهانی و بازی‌های آسیایی و قهرمانی آسیا، تجربه بسیار خوبی بود.
مربیگری و کشتی گرفتن دو مقوله کاملا جدا از هم هستند.
این بار جدا از دو رده سنی نوجوانان و جوانان، روی رده سنی نونهالان هم تمرکز خواهم کرد.
مربی سازنده کشتی استان خوزستان با اشاره به اینکه مربیگری باشگاهی را بسیار ارزشمند می‌داند، خاطرنشان کرد: از نظر من بهترین لذت در کشتی مربیگری در باشگاه‌هاست و من به شخصه هیچ لذتی را در این حوزه، بالاتر از آن نمی‌دانم.
مثل باغبانی که خودش یک گل را می‌کارد، آب می‌دهد، بو می‌کشد، لحظه لحظه شاهد رشدش هست، بعد وقتی ثمره‌اش می‌شود یک گل زیبا، لذتش با هیچ چیزی قابل قیاس نیست.
کار مربیگری هم همین است، وقتی یک بچه را آموزش می‌دهی، آزمون و خطا می‌کنی و در نهایت ثمره‌اش را می‌بینی، چه چیزی بالاتر از این است؟
با قلبم می‌گویم، این برای من از قهرمانی المپیک هم ارزشمندتر است، وقتی یکی را از بچگی آموزش می‌دهی، با همه مسائلی که پیرامونش دارد و بعد می‌شود سعید اسماعیلی و طلای المپیک می‌گیرد.
مربی دانیال سهرابی درباره حضور این کشتی‌گیر در مسابقات امیدهای جهان گفت: وضعیتش خوب است، تمرکز کرده که در رقابت‌های زیر 23 سال جهان طلا بگیرد و بعد از آن وارد چرخه انتخابی تیم ملی در سال 2025 شود.
او یک طلای امیدها دارد و اگر در آلبانی هم طلا بگیرد، یک رکورد خوب از خودش در این رده سنی با دو طلا به جا خواهد گذاشت.
انتهای پیام/