خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 10 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

گردشگری ارزان و در دسترس برای شهروندان تهرانی

تسنیم | اجتماعی و حوادث | سه شنبه، 10 مهر 1403 - 11:12
عضو شورای شهر تهران از گردشگری ارزان در دسترس برای شهروندان تهرانی در این دوره از مدیریت شهری خبر داد.
گردشگري،مديريت،فرهنگي،شهر،تهران،علوي،تعامل،ميراث،عضو،شهري،اش ...

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سید احمد علوی؛ عضو شورای اسلامی شهر تهران، در نطق پیش از دستور خود ضمن تبریک و تسلیت به مناسبت شهادت شهید سید حسن نصرالله، به گرامیداشت روز گردشگری که مصادف با جمعه ششم مهرماه بود، اشاره کرد.
وی افزود: این روز را فرصتی برای تقدیر از اداره کل میراث فرهنگی و مدیریت شهری به خاطر تعامل مثبت با شورا و شهرداری می‌دانیم.
عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه ایران تحت تأثیر رویدادهای غم‌انگیز جنگ قرار دارد، بر اهمیت هویت شهر و امید به ارائه الگوی صلح تأکید کرد.
علوی ادامه داد: روند پرشتاب توسعه شهرنشینی و تغییرات کیفی آن نیازهای جدیدی را به وجود آورده که اساس شهرسازی را در معرض تحول بنیادی قرار داده است.
وی تصریح کرد: در شهرهای بزرگ، یورش ساخت و سازها به حومه و افزایش فاصله محل سکونت و کار، تأمین نیازهای عمومی شهروندان را دشوار کرده و همبستگی اجتماعی را محدود کرده است.
این موضوع به گسترش تنش‌های روانی، احساس تنهایی و آسیب‌های اجتماعی دامن زده و ضرورت رویکردهای نوین در مدیریت شهری را نمایان کرده است.
رئیس کمیته گردشگری شورا با تأکید بر تعامل بین شهرداری و میراث فرهنگی گفت: این تعامل می‌تواند به گسترش گردشگری خانواده‌محور کمک کند و به تدوین برنامه‌های متناسب برای حفظ آثار فرهنگی، تاریخی و گردشگری منجر شود.
علوی همچنین به ظرفیت‌های تهران برای تبدیل شدن به مقصد گردشگری اشاره کرد و گفت: وجود میراث ملموس و ناملموس، گردشگری طبیعی، فرهنگی، مذهبی، ورزشی و تاریخی از اهداف مدیریت شهری است.
وی از پیگیری مستمر یکپارچگی مدیریت موزه‌ها و اماکن گردشگری و تأسیس سازمان گردشگری به عنوان راهکاری برای بهبود بهداشت روانی، رشد خلاقیت و اشتغال یاد کرد.
عضو شورای شهر تهران در پایان با اشاره به کمبود روایت‌های هویتی برای جوانان گفت: امروز فرهنگ آپارتمان‌نشینی و کمبود فضاهای باز، اوقات فراغت را به سمت فعالیت‌های غیرفعال سوق داده است.
کاش می‌شد تورهای گردشگری برای ظالمان برگزار کرد تا عاقبت ظلم را ببینند.
انتهای پیام/