خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 10 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

پیشرفت فیزیکی راه آهن اردبیل - میانه به ۹۵ درصد رسید

باشگاه خبرنگاران | اقتصادی | سه شنبه، 10 مهر 1403 - 11:12
معان وزیر راه و شهرسازی گفت: پبشرفت فیزیکی راه آهن میانه - اردبیل به ۹۵ درصد رسیده و پیش بینی می‌شود تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.
پروژه،اردبيل،كيلومتر،ريلي،ميانه

خیرالله خادمی مدیر عامل ساخت و توسعه زیربنا‌های کشور در یک برنامه رادیویی با بیان اینکه راه آهن میانه- اردبیل با هدف اتصال استان اردبیل به شبکه ریلی در دستور کار قرار گرفت، گفت: در حال حاضر پیشرفت فیزیکی این پروژه به ۹۵ درصد رسیده و بخش روسازی این پروژه در حال اجراست.
وی ادامه داد: این پروژه با همت نیرو‌های داخلی و مهندسان با سرعت بسیار خوبی در حال پیشرفت است و تاکنون ۱۸ هزار و ۵۵ تن خطوط ریلی برای این مسیر تامین شده است و ۱۴۲ کیلومتر هم ریل گذاری صورت گرفته است.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه راه آهن میانه - اردبیل ۱۷۵ کیلومتر طول دارد و یکی از سخت‌ترین و پیچیده‌ترین پروژه‌های ریلی کشور است، گفت: در راه آهن اردبیل - میانه سی و پنج کیلومتر تونل طراحی شده و ۳۵ کیلومتر پل‌های عظیم در این پروژه قرار گرفته و به عنوان یک پروژه مهم و قابل ارائه در دستور کار قرار گرفته و طبق برنامه ریزی صروت گرفته پایان سال به بهره برداری می رسد.
خبرنگار: محبوبه کباری