خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 10 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

انتقاد تولیدکنندگان نوشت‌افزار به اقدام عجیب وزارت صمت - تسنیم

تسنیم | فرهنگی و هنری | سه شنبه، 10 مهر 1403 - 11:12
مجمع ایران نوشت با ارسال نامه ای خطاب به وزیر صمت نسبت به مصوبه جدید این وزارتخانه در خصوص ادغام دفتر نوشت افزار با منسوجات و پوشاک انتقاد کرد.
صنعت،دفتر،وزارت،فعالين،مصوبه،دولت،سلولزي،چاپ،صنايع،ادامه،اعلام

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مصوبه جدید وزارت صمت مبنی بر ادغام دفتر صنایع سلولزی، چاپ و نوشت‌افزار در دفتر صنایع منسوجات، پوشاک و چرم وزارت صمت انتقاد فعالان صنعت نوشت‌افزار را به همراه داشت.
مجمع ایران‌نوشت در همین رابطه با ارسال نامه‌ای خطاب به وزیر صمت انتقاد خود را از مصوبه اخیر اعلام کرده است.
در بخشی از این نامه آمده است: با شروع دولت سیزدهم و با توجه به ضریبی که این دولت به فعالین مردمی داد، موضوع تسهیل‌گری و حمایت قانونی از فعالیت‌هایی که توسط بخش خصوصی و مردمی صورت می‌گرفت، بسیار پررنگ‌تر از گذشته دنبال شد و پس از سال‌ها با مساعدت وزیر محترم وقت و دلسوزان جریان نوشت‌افزار ایرانی، دفتر نوشت‌افزار به صورت رسمی با عنوان «دفتر سلولزی، چاپ و نوشت‌افزار» در وزارت صمت تشکیل گردید.
از برکات این حرکت مبارک، تهیه و تصویب و رونمایی از سند راهبردی صنعت نوشت‌افزار، ایجاد کارگروه رشد و پیشرفت صنعت نوشت‌افزار با حضور حداکثری فعالین صنعت و برگزاری جلسات کارشناسی و تصمیم‌سازی مربوط به صنعت در کارگروه، همراهی‌های هوشمندانه در برنامه‌های مورد نیاز صنعت، حمایت از برگزاری نشست فعالین صنعت نوشت‌افزار و ...
بوده است.
در بخش دیگر این نامه آمده است: در همین راستا به اطلاع حضرتعالی می‌رساند، فعالین جریان نوشت‌افزار ایرانی اسلامی توقع داشتند در دولت جدید فعالیت‌های دفتر نوشت‌افزار در وزارت صمت به مانند دولت سیزدهم، با قوت هرچه تمام‌تر ادامه داشته باشد، اما متأسفانه مطلع شدیم بنا به مصوبه اخیر در وزارت صمت، دفتر صنایع سلولزی، چاپ و نوشت‌افزار منحل گردیده است و این موضوع ضربه‌ای کلیدی برای ادامه راه جریان در پی خواهد داشت؛ لذا خواهشمند است جنابعالی بنا به صلاحدید، پیگیری‌ها و مساعدت‌های لازمه را جهت لغو تصمیم جدید و ادامه مسیر قبلی با قوت هرچه بیشتر داشته باشید.
به باور فعالان صنعت نوشت‌افزار؛ این مصوبه که اخیراً اعلام شده، به معنای رها شدن این صنعت و نداشتن متولی مشخص است.
صنعت نوشت‌افزار که یک دهه است کار خود را در ایران آغاز کرده، در طول این مدت توانسته با افزایش کیفیت و در نظر گرفتن کمترین حاشیه سود، 60 درصد از بازار ایران را به خود اختصاص دهد.
رضایت مصرف‌کننده برگ برنده دیگر این صنعت است؛ به طوری که طبق نظرسنجی صورت گرفته 81 درصد از خانواده‌ها از خرید این اقلام اعلام رضایت کرده‌اند.
انتهای پیام/