خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 10 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

اهمیت آمارهای کشاورزی برای تامین امنیت غذایی

تسنیم | اقتصادی | سه شنبه، 10 مهر 1403 - 11:12
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با تاکید بر ضرورت بسیج تمام امکانات و ظرفیت های ملّی برای اجرای بهتر این سرشماری عمومی گفت: آمار متقن، دقیق و بهنگام، متر و تراز برنامه ریزی در کشور است.
سرشماري،كشاورزي،اجراي،كشور،عمومي،1403،مديريت،سازمان،پورمحمدي ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نشست شورای راهبری سرشماری عمومی کشاورزی 1403، به ریاست سید حمید پورمحمدی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، و با حضور اعضای این شورا و نمایندگان وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها برگزار شد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در این نشست با بیان اینکه بر اساس نتایج سرشماری قبلی کشاورزی حدود چهار میلیون کشاورز در کشور داریم، گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران باید آمار و اطلاعات دقیقی از وضعیت کنونی جمعیت کشاورزان در اختیار داشته باشد تا بتواند برنامه‌ریزی‌های مربوط به حوزه امنیت غذایی را بر پایه‌های درست و دقیق انجام دهد.
وی افزود: اگر حاکمیتی مجهز به آمار دقیق و بهنگام نباشد، گویی در تاریکی حرکت می‌کند و بر این اساس، اجرای سرشماری عمومی کشاورزی در آبان‌ماه امسال، یک موضوع حاکمیتی و حائز اهمیت ویژه برای نظام برنامه‌ریزی کشور است.
پورمحمدی با برشمردن وظایف دستگاه‌های مرتبط با موضوع سرشماری کشاورزی شامل وزارتخانه‌های کشور، آموزش و پرورش، جهاد کشاورزی، ارتباطات و فناوری اطلاعات، بهداشت و درمان، سازمان صدا و سیما و فراجا، خواستار مشارکت تمام و کمال این دستگاه‌ها در فرایند اجرای سرشماری شد و گفت: در فرصت محدود باقی‌مانده تا زمان اجرای سرشماری، تولید محتواهای هنری، جذاب و قابل فهم برای عموم و انتشار گسترده و وسیع آنها در رسانه‌های ملی و استانی برای آگاه‌سازی مردم و تشویق آنها به مشارکت و همکاری، اهمیت بسیار زیادی در اجرای موفق این رویداد مهم دارد.
سازمان‌های مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها موتور محرکه اجرای سرشماری کشاورزی باشند
معاون رئیس‌جمهور در ادامه بر لزوم تحرک جدی و فعال شدن بیش از پیش سازمان‌های مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها به عنوان موتور محرکه اجرای سرشماری کشاورزی در استان‌ها تأکید کرد و گفت: تمام پیگیری‌های داخل استانی و هماهنگی اقدامات و برنامه‌ها با مسئولان عالی هر استان و جذب و جلب ظرفیت‌ها و امکانات مورد نیاز برای اجرای هرچه بهتر سرشماری عمومی کشاورزی، از کانال سازمان‌های مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها انجام شود.
گفتنی است در این نشست، گزارش دبیرخانه شورای راهبری سرشماری کشاورزی 1403 از روند اجرای سرشماری ارائه شد.
نمایندگان وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های حاضر در نشست نیز، دیدگاه‌ها و نظرات خود را بیان کردند.
قرار است سرشماری عمومی کشاورزی سال 1403، آبان‌ماه امسال و بین 30 تا 45 روز انجام شود.
انتهای پیام/