خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 10 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

در دیدار نمایندگان گلستان با معاون اول قوه قضائیه چه گذشت؟

تسنیم | استان‌ها | سه شنبه، 10 مهر 1403 - 11:12
جلسه معاون اول قضاییه با مجمع نمایندگان استان گلستان در مجلس شورای اسلامی پیرامون مشکلات قضایی استان برگزار شد.
استان،گلستان،مجلس،قضايي،نماينده،نمايندگان،دستگاه،قضاييه،قوه، ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، جلسه معاون اول قضاییه با مجمع نمایندگان استان گلستان در مجلس شورای اسلامی با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی معاون اول قوه قضاییه، ذبیح‌الله خداییان رئیس سازمان بازرسی کل کشور، بهزاد پورسید معاون حقوقی قوه قضاییه، حیدر آسیابی رئیس کل دادگستری گلستان و محمود اسپانلو دادستان مرکز استان و رئیس مجمع نمایندگان و نمایندگان این استان این استان برگزار شد.
عبدالجلال ایری، رئیس مجمع نمایندگان استان گلستان در این نشست، بیان کرد: یکی از موضوعات در استان، وجود پرونده‌های فراوان بین کشاورزان و منابع طبیعی استان در رابطه با اسناد مالکیت است که شعبه‌ای از سوی دادگستری برای رسیدگی ایجاد شده که امیدواریم رسیدگی‌ها سریع‌تر انجام شود.
وی افزود: عدم مدیریت متمرکز دریابانی، مشکلاتی را برای صیادان ایجاد کرده است، امیدواریم راهکاری در این رابطه اندیشیده شود.
رمضانعلی سنگدوینی، نماینده گرگان در مجلس با تشکر از مدیران قضایی استان گلستان گفت: اقدامات بزرگی از سوی دادگستری استان انجام شده که مردم متوجه شدند دستگاه قضا وسط میدان است.ستاد اقتصاد مقاومتی هر هفته برای رفع مشکلات تولید برنامه دارد.
وی با بیان اینکه پتروشیمی استان 17-18 سال بلاتکلیف مانده بود که با دستور رییس قوه قضاییه و پیگیری مسئولان قضایی، مشکلات آن با مدت زمان کوتاهی رفع شد، افزود: برای نجات استان نیاز به جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی داریم.
سنگدوینی بابیان اینکه 284 نماینده از اقدامات دستگاه قضا تشکر کردند، گفت: این نشان از تعامل قوه قضاییه و مجلس دارد و هیچ دوره‌ای مانند مجلس یازدهم شاهد این سطح بالا از همکاری‌ها و ارتباطات تنگاتنگ و گسترده دو قوه نبودیم.
عبدالحکیم آق آرکاکلی، نماینده گنبد کاووس در مجلس نیز گفت: وحدت رویه بین دستگاه قضا با نمایندگان در شهرستان‌ها لازم است.
چالش‌های تعاملی بین دستگاه قضایی و نمایندگان استان را در سه عامل ساختار‌ها و قوانین و مدیران می‌بینم.
وی با اشاره به مشکلات کشاورزان با منابع طبیعی استان گلستان افزود: کم شدن پرونده‌ها در استان گلستان بخاطر تدابیر دستگاه قضایی است که از این بابت تشکر می‌کنم.
جمشید قائم مقامی، نماینده رامیان و آزادشهر در مجلس نیز گفت: متاسفانه بیشترین میزان سرطان را در استان داریم که نشان می‌دهد از شرایط مطلوب به سمت شرایط نامطلوب در حال حرکت هستیم.
وی افزود: مشکل دیگر اینکه مردم شهرستان آزادشهر نزدیک به دو دهه است که از شیرابه زباله‌ها مستاصل شدند.
بحث پسماند و زباله مشکلاتی را ایجاد کرده که نیازمند حمایت قضایی برای رفع این مشکل هستیم.
سید نجیب حسینی نماینده مینودشت در مجلس نیز با بیان اینکه به سهم خود از عملکرد مسئولان قضایی در استان گلستان تشکر می‌کنم، افزود: انتظار داریم یک شعبه دادگاه در شرق استان راه اندازی شود تا به دعاوی این مناطق رسیدگی کند.
در جاده‌های استان نیاز به راه اندازی فروشگاه‌های بزرگ داریم تا مردم و گردشگران فراوان استان بتوانند خرید کرده و همچنین برای جوانان این مناطق ایجاد اشتغال شود.
وی با بیان اینکه مزیت نسبی استان گلستان کشاورزی و گردشگری است، افزود: برای اقدام در حوزه توریستی باید شاهد تغییردیدگاه‌ها باشیم تا بتوانیم گام‌های موثرتری برداریم.
نوروزی، دیگر نماینده استان گلستان در مجلس در پایان این جلسه گفت: امیدواریم رویکرد کمک کننده و حمایت‌گر دستگاه قضایی در تمام شهرستان‌ها گسترش یابد.
انتهای پیام/