خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 10 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

تضمین اشتغال در دانشگاه علمی کاربردی چهارمحال و بختیاری

تسنیم | استان‌ها | سه شنبه، 10 مهر 1403 - 12:52
رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان چهارمحال و بختیاری گفت: پذیرش دانشجو در مهرماه سال جاری در دو مقطع کاردانی و کارشناسی همراه با تضمین اشتغال برای فارغ التحصیلان است.
دانشگاه،اشتغال،كاربردي،علمي،كوتاه،استان،درصد،آقابابايي،كاردا ...

غلامرضا آقابابایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد، از اجرای طرح «آباد» خبر داد و اظهار کرد: در این طرح دوره‌های کوتاه مدت آموزشی برای اشتغال دانشجویان و دانش‌آموختگان همه دانشگاه‌ها برگزار می‌شود تا با این آموزش‌ها افراد در رشته‌های مورد نیاز بازار کار استان جذب شوند.
وی افزود: اولویت پذیرش دانش‌پذیران در دوره‌های کوتاه مدت با فارغ‌التحصیلان رشته‌های مرتبط است اما فارغ‌التحصیلان سایر رشته‌ها نیز می‌توانند از این آموزش‌ها بهره‌مند شوند، به عنوان مثال فارغ‌التحصیل رشته کشاورزی زیاد است اما فارغ‌التحصیل تخصصی پرورش محصولات گلخانه‌ای نداریم، دانشگاه علمی و کاربردی این خلأ را تکمیل کرده و دوره‌های کوتاه مدت آموزش تخصصی کشت گلخانه‌ای که به شدت در استان توصیه می‌شود را ارائه می‌دهد.
رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه دوره‌های آموزشی کوتاه مدت این دانشگاه 250 الی 300ساعت هستند، عنوان داشت: ثبت‌نام دوره آموزشی کوتاه مدت انتقال رویان گاو نیز در این دانشگاه آغاز شده و امسال با توجه به اینکه 42 درصد کدرشته‌ها را کاهش دادیم اقبال نسبت به تحصیل در دانشگاه علمی و کاربردی استان بسیار بیشتر شده و 53درصد افزایش تعداد دانشجو را داشته‌ایم.
آقابابایی تصریح کرد: استقبال از رشته‌های این دانشگاه نشان از آگاهی جامعه نسبت به رشته‌های اشتغالزای این دانشگاه دارد و در پذیرش دانشجو برای مهرماه امسال در 2 مقطع تحصیلی کاردانی و کارشناسی تضمین اشتغال داشتیم که متولیان اشتغال در استان تعهد داده‌اند در صورتی که فارغ‌التحصیلانی متناسب با شغل آن‌ها معرفی کنند اشتغال آنان را تضمین خواهند کرد.
وی افزود: دانشگاه علمی کاربردی جزو دانشگاه‌های بیکارساز نیست و طی نظرسنجی که در سال 1401 از فارغ‌التحصیلان انجام شد 74.5 درصد فارغ‌التحصیلان این دانشگاه شاغل بودند و فقط 25.5 درصد برای اشتغال به این دانشگاه نیامده بودند که یا در رشته‌های هنری مشغول به تحصیل شده بودند یا سرباز بودند که نیازمند شغل نبودند.
آقابابایی با اشاره به اینکه هجدهم مهرماه سالروز تاسیس دانشگاه علمی و کاربردی است، اضافه کرد: این دانشگاه مولود انقلاب است و وظیفه‌ دارد به جای آموزش‌های کارگاهی و آزمایشگاهی در محیط واقعی کار آموزش دهد که به این ترتیب دانشجویان برای اشتغال کاملا آماده می‌شوند و به بخش اشتغال در جامعه کمک می‌شود و همین موضوع موجب تمایز دانشگاه علمی و کاربردی از سایر دانشگاه‌ها می‌شود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: در رشته‌هایی همچون کاردان فنی برق صنعتی، کاردان فنی مکانیک ماشین افزار، کاردان فنی مکانیک تاسیسات مکانیکی ساختمان، تکثیر و پرورش ماهیان سردابی، مهندسی فراوری شیلات و پرورش آبزیان برای حدود 160 نفر تعهد اشتغال داریم.
انتهای پیام/7540