خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 10 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

لزوم هم‌افزایی بیشتر دانشگاه‌ها و صنایع لرستان

مهر | استان‌ها | سه شنبه، 10 مهر 1403 - 12:52
خرم‌آباد - استاندار لرستان بر لزوم هم‌افزایی بیشتر دانشگاه‌ها و صنایع این استان تأکید کرد.
صنعت،ارتباط،دانشگاه،شفقت،لرستان،ظرفيت

به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب شفقت صبح امروز سه‌شنبه در نشست تخصصی هم‌افزایی دانشگاه‌ها و مراکز علمی با صنایع و دستگاه‌های اجرایی لرستان، اظهار داشت: ما برای اینکه در مسائل موردنیاز جامعه‌مان به خودکفایی برسیم می‌بایست در حوزه پژوهش و فناوری با شتاب بیش‌تری عمل کرده و ارتباط بین مراکز علمی و بخش صنعت را برقرار کنیم.
وی در خصوص ارتباط بین دانشگاه و صنعت، عنوان کرد: امروز فرصت مناسبی در مجلس فراهم شده که هم صنعت و هم دانشگاه می‌توانند از ظرفیت‌های یکدیگر استفاده کنند.
استاندار لرستان، تصریح کرد: دانشگاهی موفق است که بتواند سمت صنعت برود و صنعتی موفق است که کار علمی‌پژوهشی را در محیط خود توسعه بدهد و ظرفیت دانشگاه را ظرفیت خودش بداند.
شفقت، خطاب به صنعت گران، گفت: انتظار از صنعتگران و شرکت‌های دانش‌بنیان این است که از همه ظرفیت دانشگاه‌ها استفاده کنند.
وی با تقدیر از اقدامات انجام شده برای برقراری ارتباط بین دانشگاه و صنعت، عنوان کرد: ما قابلیت لازم را هم در بین دانشجویان هم اساتید و هم شرکت‌ها و صنعت‌ها داریم که رشد و توسعه صنعت و تولید را بر مبنای علم، پژوهش و فناوری به وجود آوریم.
استاندار لرستان با اشاره به قانون برقراری ارتباط دانشگاه‌ها و صنایع، گفت: ارتباط تنگاتنگ این دو قشر با یکدیگر از طریق این قانون که بهترین پیوند را فراهم می‌کند کمک می‌کند منافع هر دو بخش تأمین شود.
شفقت، تأکید کرد: صنعتگران بیش‌تر به دانشگاه‌ها رجوع کنند و دانشگاه‌ها نیز به سمت صنعت بروند.