خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 10 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

دانشگاه محقق اردبیلی ضعیف‌‌ترین خوابگاه دانشجویی را دارد - تسنیم

تسنیم | استان‌ها | سه شنبه، 10 مهر 1403 - 12:53
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: دانشگاه محقق اردبیلی جز پنج دانشگاه ضعیف کشور از لحاظ خوابگاه است.
دانشگاه،اردبيلي،محقق،خوابگاه،ساخت،چمني،رئيس،خواهران،اختصاصي، ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، اسماعیل چمنی پیش از ظهر سه‌شنبه در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در اردبیل با تسلیت شهادت دبیرکل حزب‌الله لبنان اظهار داشت: شهید سید حسن نصرالله اسوه مقاومت و شهادت‌طلبی بود و قطعا خون پاک شهدا به نابودی رژیم منحوس صهیونیستی منجر خواهد شد.
وی به برنامه راهبردی خود برای ایجاد تحول در دانشگاه محقق اردبیلی اشاره کرد و گفت: با یک برنامه چهار ساله فعالیت‌ها را آغاز کردیم و سعی ما بر این بوده تا چالش‌های این دانشگاه را در حوزه‌‌های عمرانی، فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و دانشجویی برطرف کنیم.
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی تصریح کرد: در این 2 سال و سه ماهی که در دانشگاه محقق اردبیلی حضور دارم، بزرگترین چالش و بحران دانشگاه را ضعیف بودن درآمد اختصاصی دانشگاه ارزیابی کرده و سعی ما بر این بوده تا این ضعف را برطرف کنیم.
چمنی افزود: در حالی که دانشگاه محقق اردبیلی 400 میلیارد تومان بودجه مصوب داشت، درآمد اختصاصی آن کمتر از 14 میلیارد تومان بوده که یک رقم محدود و ناچیزی به شمار می‌رود که با این اعتبار نمی‌توان کار خاصی را انجام داد.
وی ضرورت افزایش درآمدهای اختصاصی را برای دانشگاه محقق اردبیلی یادآور شد و خاطرنشان کرد: در سفر اخیری که به ترکیه داشتیم تحولات خوبی را در دانشگاه‌های این کشور مشاهده کردیم به طوری که سرمایه‌گذاری خوبی در حوزه هوش مصنوعی انجام شده و با استفاده از منابع درآمدی سعی بر افزایش توانمندسازی دانشگاه در ابعاد علمی و پژوهشی بوده است.
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی یکی از راه‌های افزایش درآمد دانشگاه را جذب دانشجویان خارجی عنوان کرد و ادامه داد: ما به جای مولدسازی، تلاش کردیم تا در این 2 سال با جذب دانشجویان خارجی نسبت به افزایش درآمد اختصاصی این دانشگاه اقدام مؤثری را انجام دهیم.
چمنی در ادامه اضافه کرد: در این 2 سال سعی شد تا پروژه‌های عمرانی دانشگاه که از سال 97 به خاطر کمبود اعتبارات متوقف شده بود، فعال کنیم که در این بین خوابگاه‌سازی به عنوان یک حرکت تحولی مورد توجه قرار گرفت.
وی با انتقاد از فروش 2 خوابگاه خواهران در داخل شهر در سال‌های گذشته از محل مولدسازی بیان کرد: به جای ساخت خوابگاه متأسفانه 2 خوابگاه خواهران در داخل شهر به فروش رسیده بود که این امر بحران جدی را برای دانشگاه رقم زده بود.
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی یادآور شد: دانشگاه محقق اردبیلی جز پنج دانشگاه ضعیف کشور از لحاظ خوابگاه‌سازی است و ما در این حوزه مشکلات عدیده‌ای را داشتیم ولی با پیگیری‌های انجام شده موفق شدیم تا نسبت به ساخت و توسعه خوابگاه‌های دانشجویی آن هم از نوع خوابگاه متأهلی اقدامات خوبی را انجام دهیم.
چمنی تصریح کرد: پیش از مدیریت ما 14 واحد خوابگاه متأهلی در دانشگاه محقق اردبیلی بود که ساخت 14 واحد را نیز آغاز کردیم و به دنبال آن ساخت خوابگاه‌های متعدد در دستور کار قرار گرفت به طوری که تا پایان امسال 28 باب و تابستان سال آینده 66 باب نیز به این خوابگاه‌ها افزوده می‌شود تا با یک رشد 10 برابری بتوانیم در ساخت خوابگاه متأهلی اقدامات مؤثری را انجام دهیم.
وی گفت: با لطف خداوند و همراهی خیران در سال‌های آینده از لحاظ تأمین خوابگاه خواهران دغدغه‌ای نخواهیم داشت و ساخت 430 واحد خوابگاه پسران مجردی نیز در مراحل پایانی قرار گرفته است.
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی از ساخت سلف‌سرویس در محوطه خوابگاه خواهران برای کاهش دغدغه آنها خبر داد و افزود: این سلف سرویس در سریعترین زمان تکمیل و آماده بهره‌‌برداری می‌شود.
چمنی در ادامه خاطرنشان کرد: با تخصیص 30 میلیارد تومان اعتبار سلف‌سرویس صنعتی را در دانشگاه محقق اردبیلی در نیم سال دوم راه‌اندازی می‌کنیم تا پخت و پز کیفی‌تری را شاهد بوده و کاهش مصرف روغن و ارتقای سلامتی دانشجویان را در حوزه تغذیه به نظاره بنشینیم.
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی اضافه کرد: دانشکده کشاورزی نیز در حال بهسازی و مرمت بوده و 2 واحد گلخانه‌ای به شکل مدرن در حال بازسازی است تا در فضای یک‌هزار و 500 متر مربع دانشجویان این دانشگاه از فضای تحقیقاتی گلخانه‌ای استفاده کنند.
انتهای پیام/131