خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 10 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

بارش نخستین باران پاییزی در 8 نقطه بوشهر

تسنیم | استان‌ها | سه شنبه، 10 مهر 1403 - 12:53
کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر از بارش باران در 8 منطقه استان خبر داد و گفت: در سال زراعی جدید نخستین بارش پاییزی در 8 شهر استان بوشهر ثبت شد که بیشترین باران با 35 میلیمتر در دشتی بارید.
استان،بوشهر،گذشته،هوا،ساعت،باران،درصد،رطوبت،24،شرجي

هادی سالاری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر افزایش شرجی و رطوبت هوا را در سطح استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد تا اواخر وقت فردا با وزش باد در جهت جنوبی، رطوبت و شرجی هوا در سطح استان به‌صورت نسبی افزایش خواهد یافت.
وی رطوبت هوا در نقاط مختلف استان را تا 90 درصد دانست و بیان کرد: بیشترین شرجی استان بوشهر در 24 ساعت گذشته در شهرستان جم با 90 درصد ثبت شده است.
کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر میزان رطوبت هوا در مرکز استان در شبانه‌روزی گذشته را 80 درصد اعلام و خاطرنشان کرد: میزان شرجی در کنگان 86، عسلویه 83 ، خارگ 86 ، گناوه 79 درصد و مابقی شهرهای استان بوشهر زیر 75 درصد ثبت شده است.
سالاری از نخستین باران در سال زراعی جدید در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: در 24 ساعت گذشته در 8 منطقه استان بوشهر نخستین بارش باران پاییزی ثبت شده است.
وی ادامه داد: بیشترین بارش باران در 24 ساعت گذشته در منطقه گزدراز دشتی به میزان 39 میلیمتر به وقوع پیوسته است.
کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: در 24 ساعت گذشته در منطقه لمبدان بندر دیر 18 میلیمتر، گندم‌زار شهرستان جم 15 و بردستان دیر 13 میلیمتر باران بارید.
سالاری با اشاره به میزان 8.2 میلیمتری‌ بارش باران در بندر کنگان خاطرنشان کرد: در شهرستان جم 7 ، دوراهک 6 ، آبدان 3 و بندر دیر یک میلیمتر باران بارید.
وی به دمای هوا در شهرهای مختلف استان بوشهر اشاره کرد و گفت: دمای هوا در شبانه‌روز گذشته در مراکز شهرستان تنگستان و دشتی 41 و آبپخش، شبانکاره و مرکز دشتستان 40 تا 42 درجه ثبت شده است.
کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر دمای هوای شهر بوشهر در 24 ساعت گذشته را بین 26 تا 36 درجه و رطوبت هوا 80 درصد اعلام کرد و گفت: جهت وزش باد در استان بوشهر غالباً جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت 10 تا 36 گاهی 44 کیلومتر در ساعت ، طی ساعاتی در قسمت‌های شمالی و مرکزی سواحل استان بوشهر 16 تا 44 گاهی بیش از 54 کیلومتر در ساعت است.
سالاری ارتفاع موج دریای خلیج‌فارس و سواحل استان در شبانه‌روز گذشته را 90 تا 150 سانتیمتر و در فراساحل شمالی و مرکزی خلیج‌فارس 90 تا 210 سانتیمتر دانست و افزود: اکنون خلیج‌فارس و سواحل استان بوشهر مواج و متلاطم است.
انتهای پیام/190