خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 10 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

پیش بینی تولید 97 هزار تن ذرت علوفه ای در نیشابور

تسنیم | استان‌ها | سه شنبه، 10 مهر 1403 - 12:53
معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی نیشابور گفت: پیش بینی می شود بیش از 97 هزار تن ذرت علوفه ای از مزارع شهرستان نیشابور برداشت شود.
تن،ذرت،كشت،هكتار،توليد،مباركي،نيشابور،كشاورزان،محصول

به گزارش خبرگزاری تسنیم از نیشابور، علی مبارکی در جمع خبرنگاران گفت: نیشابور بالاترین سطح زیر کشت و تولید ذرت علوفه ای استان را با توجه به شرایط و ظرفیت کشت و تولید این محصول در خراسان رضوی دارد.
وی افزود: پیش بینی می‌شود در پائیز 1403 بیش از 97 هزار تن ذرت علوفه‌ای از 2 هزار و 167 هکتار بر اساس الگوی کشت ابلاغی به شهرستان با میانگین تولید 45 تن در هر هکتار برداشت شود.
معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی نیشابور گفت: برخی کشاورزان که با استفاده از اصول کارشناسی به صورت مکانیزه و استفاده از روشهای نوین آبیاری(تیپ) با رعایت موارد تغذیه گیاهی، بذر مناسب و سایر موارد دخیل در آن کشت کرده‌اند، به تولید بالاتر از 100 تن در هر هکتار نیز دست یافته اند.
مبارکی بیان کرد: بیش از 2 هزار هکتار از اراضی زیر کشت ذرت علوفه ای با روش تیپ آبیاری می شوند و همچنین توزیع 541 تن کود ازته و 35 تن و 800 کیلوگرم بذور پرمحصول میان رس و زودرس ونیز 40 تن بذر ارقام دیررس در راستای حمایت از کشاورزان ذرت کار صورت پذیرفته است.
وی تاکید کرد: کشاورزان قبل از سرمای پاییزه محصول خود را برداشت کنند، در غیر این صورت با کاهش کمی و کیفی محصول دچار ضرر وزیان می‌شوند.
مبارکی گفت: گرمای هوا در تابستان امسال و قطعی برق چاههای عمیق باعث رشد رویشی کم و گل‌دهی زودهنگام در اکثر مزارع ذرت شده است.
انتهای پیام/282