خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 10 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

شهرستان خمین قطب تولید لوبیا در کشور است

تسنیم | استان‌ها | سه شنبه، 10 مهر 1403 - 14:52
رئیس جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: شهرستان خمین بارانداز و قطب تولید لوبیا در کشور است.
استان،توليد،تخم،مرغ،شهرستان،مركزي،پودر

علی صفری در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به ظرفیت‌های استان مرکزی در بخش کشاورزی اظهار کرد: شهرستان خمین بارانداز و قطب تولید لوبیا است، در این شهرستان واحدهای تبدیلی بسته‌بندی و بوجاری وجود دارد و برندهای مختلفی در این شهرستان فعال است.
وی افزود: شهرستان خمین نیازمند فناوری عمیق است یعنی از بسته‌بندی بوجاری گذر کنیم و به سمت تولید انواع کنسرویجات سوق پیدا کنیم، به دلیل اینکه هرچه فرآوری عمیق‌تر شود ارزش افزوده بیشتری ایجاد خواهد شد.
رئیس جهاد کشاورزی استان مرکزی عنوان کرد: صنایع تبدیلی استان از نظر ظرفیت سازی، خوب است اما قطعاً به پراکنش خوب در استان نیاز است، حدود 100 هزار تن در سال سیب زمینی تولید می‌شود که مازاد نیز نیاز استان است.
صفری بیان کرد: در کمیجان یک واحد فرآوری سیب زمینی نیمه آماده تولید می‌کند و بسیار هم فعال است، به طوری که مجوز هفت هکتار انبارداری دریافت کرده است که این اقدام مشکل مازاد سیب زمینی در استان را حل کرده است، به طوری که اکنون سرمایه‌گذار به سمت کشت قراردادی با کشاورزان پیش رفته است.
وی خاطرنشان کرد: تولید تخم مرغ در استان مرکزی بیش از نیاز واقعی است، در استان پودر تخم مرغ تولید نمی‌شود، در حالی که این نیاز وجود دارد اما به جهت سرمایه‌گذاری و دانش فنی بالا کمتر به این موضوع پرداخته شده است.
رئیس جهاد کشاورزی استان مرکزی ادامه داد: در این راستا یک گروهی اقدام به تولید پودر تخم مرغ و پودر زرده تخم مرغ داشته‌اند که با این اقدام می‌توان از مازاد تخم مرغ نیز ارزش افزوده ایجاد کرد.
تخم‌مرغ‌های شکسته در کل کشور که استفاده آن چنانی نمی‌شوند قابل جمع آوری و فرآوری است و می‌توان آن‌را با قیمت و ارزش افزوده خیلی بالایی به فروش رساند.
انتهای پیام/