خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 10 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

شهادت سید مقاومت مبدأ تحولات تازه در منطقه است

تسنیم | استان‌ها | سه شنبه، 10 مهر 1403 - 14:52
فرمانده سپاه بقیه الله (عج) شیراز، گفت: شهادت سید مقاومت به یقین مبدأ تحولات تازه و تعیین کننده ای در محیط منطقه ای خواهد بود.
مقاومت،نصرالله،شهادت،جبهه،سيدحسن،فرمودند،شيراز،رژيم،اسرائيل، ...

سرهنگ احمد جعفری در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم از شیراز، با بیان اینکه خبر شهادت سیدحسن نصرالله کام تک‌تک دوستدارانش را تلخ کرد و اندوهی جانگداز را بر دل و روح مردمی که در همه نقاط جهان به او به دیده احترام و تکریم می‌نگریستند، وارد کرد، اظهار داشت: شهادت سید مقاومت به یقین مبدأ تحولات تازه و تعیین‌کننده‌ای در محیط منطقه‌ای خواهد بود.
وی با تاکید بر اینکه تقسیم تحولات و روند‌های سیاسی منطقه پس از شهادت سیدحسن نصرالله، تعبیر درست و کاملاً واقع‌بینانه‌ای است، تصریح کرد: پیام مهم رهبر معظم انقلاب نیز ناظر به چنین موضوعی است؛ آن‌جایی که فرمودند «بر همه مسلمانان فرض است که با امکانات خود در کنار مردم لبنان و حزب‌الله سرافراز بایستند و در رویارویی با رژیم غاصب و ظالم و خبیث آن را یاری کنند».
فرمانده سپاه بقیه‌الله (عج) شیراز ادامه داد: امام خامنه‌ای در پیام خود فرمودند «سید عزیز مقاومت پاداش ده‌ها سال جهاد فی سبیل الله و دشواری‌‎های آن را در خلال یک پیکار مقدس دریافت کرد.
فیض شهادت پس از این همه مجاهدت حق مسلّم او بود.» از این نظر باید توجه داشت راه و مسیری که نصرالله بزرگ برگزیده بود، از ابتدا برای نیل به چنین آرزویی بود و وی بار‌ها از خداوند خواسته بود، او را به همرزمان شهیدش برساند.
جعفری گفت: بخش امیدوارکننده و مقتدرانه دیگری از پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید بر تداوم مضاعف انگیزه‌ها و حرکت مقاومت است.
امام خامنه‌ای عزیز بیان فرمودند: «جنایتکاران صهیونیست بدانند که بسیار کوچک‌تر از آنند که به ساخت مستحکم حزب‌الله لبنان صدمه مهمی وارد کنند.
همه نیروی مقاومت منطقه در کنار حزب‌الله و پشتیبان آن است».
فرمانده سپاه بقیه‌الله (عج) شیراز تصریح کرد: سیدحسن نصرالله تنها یک شخص نبود، بلکه نشانه و معرف عظمت و عمق یک تفکر و مکتب اصیل و ناب بود که توانسته است به شکل جبهه‌ای فراگیر و آگاهانه در سطح منطقه منتشر شود.
جبهه مقاومت منطقه‌ای در همه این سال‌ها با شهادت یارانش نه تنها دچار ضعف و سستی نشده، بلکه انگیزه‌ای بیشتر از پیش نیز پیدا کرده است.
وی با اشاره به اینکه بسیار روشن است که خون مطهر سیدحسن نصرالله در نقش یک پیشران بسیار قوی در سطح منطقه و در تقویت جبهه مقاومت پدیدار خواهد شد، گفت: در این زمینه با در نظر گرفتن تجربیات پیشین باید گفت، جبهه مقاومت در هر نبردی که بر او تحمیل شده، جز با نصرت و پیروزی از آن خارج نشده است و جنگ کنونی نیز از قاعده گذشته مستثنی نیست.
روند‌ها و رخداد‌های روز‌های آتی به روشنی این حقیقت را آشکار خواهد کرد.
به گفته جعفری، جبهه مقاومت به دلیل آرمان مشترکش که همان آزادسازی قدس شریف است، با ترور و حذف رهبران و فرماندهانش توسط رژیم جعلی و خبیث صهیونیستی متوقف نخواهد شد، بلکه به صورت منسجم‌تر و مستحکم‌تر به مقابله با اسرائیل غاصب خواهد پرداخت و استراتژی بنیانگذار جمهوری اسلامی امام خمینی (ره) که همان محو اسرائیل است را تحقق خواهد بخشید.
فرمانده سپاه بقیه‌الله (عج) شیراز تاکید کرد: امروز انگیزه محو اسرائیل از کره خاکی در میان رهبران و فرماندهان و رزمندگان بیش از گذشته بروز و ظهور پیداکرده است و روند زوال و نابودی اسرائیل بعد از عملیات طوفان‌الاقصی شتاب گرفته است.
وی ادامه داد: همان گونه که رهبری فرمودند عملیات طوفان‌الاقصی یک شکست ترمیم‌ناپذیر اطلاعاتی و نظامی و سیاسی برای رژیم خبیث بود، این روند فروپاشی رژیم صهیونیستی پس از شهادت سیدحسن نصرالله توسط جبهه مقاومت سرعت خواهد گرفت و همان گونه که امام خامنه‌ای فرمودند، پیروزی نهایی از آن ملت فلسطین و جبهه مقاومت است که ان‌شاالله محقق خواهد شد.
انتهای پیام/424/